رادیو قرآن در کنار 3 شبکه پرمخاطب رادیویی ایستاد
کد خبر: 3938146
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
ایزدی:

رادیو قرآن در کنار 3 شبکه پرمخاطب رادیویی ایستاد

مدیر شبکه رادیویی قرآن با اشاره به اینکه ایجاد تنوع در برنامه‌های این شبکه رادیویی موجب رشد چشم‌گیر مخاطب شد، گفت: از شبکه‌های سلامت، پیام و ورزش، که در گذشته بالاتر از رادیو قرآن بودند، فاصله خوبی گرفته و در کنار رادیو ایران، جوان و آوا به عنوان چهار شبکه برتر رادیویی قرار گرفتیم.

مجتبی ایزدی، مدیر شبکه رادیویی قرآن در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: از خردادماه سال 98 که دور جدید مدیریت رادیو قرآن آغاز شد، اقداماتی از جمله طراحی دو برنامه زنده با عنوان «والعصر» و «جُنگ عصرگاهی» صورت گرفت.

وی با اشاره به پخش برنامه زنده «محله تلاوت» (تلاوت درخواستی) که از اواخر شهریور 98 آغاز شد، افزود: برنامه‌های تولیدی دیگری مانند حکایت جاودانگی، جدال احسن، سبک‌شناسی تلاوت، مُهنّا و ... شکل گرفت. به موازات این و همزمان با نهضت برنامه‌های کوتاه در رادیو قرآن که تا شهریور امسال به پنج هزار و 300 برنامه رسید. این برنامه‌ها به تدریج در دست تولید و یا در مرحله پخش قرار داشت.

دبیر شورای قرآن و معارف معاونت صدای رسانه ملی اظهار کرد: همزمان با این دو اقدام، بحث بازنگری و ساماندهی جدول پخش شبکه رادیو قرآن مطرح شد، به طوری که ضرباهنگ برنامه‌ها بالا رفت و زمان برخی از برنامه‌های زنده را کوتاه کردیم و برنامه‌های موجود تا 20 و 30 درصد کاهش پیدا کرد و از این فواصل زمانی برای گنجاندن برنامه‌های کوتاه در جدول پخش برنامه‌ها استفاده شد.

ایزدی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 10 برنامه کوتاه از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شود که این خود نوعی تنوع در برنامه‌ها ایجاد می‌کند، بیان کرد: در جدول برنامه‌های رادیو قرآن، مسائلی چون پخش ادعیه، تلاوت، ابتهال و برنامه‌های آموزشی و تبلیغی و سایر موارد با این چهار سؤال محوری (چه دعایی پخش کنیم؟ از چه کسانی پخش کنیم؟ در چه زمان‌هایی پخش کنیم؟ با چه مدتی پخش کنیم؟) بازنگری شد.

وی ادامه داد: برای پاسخ به این سؤالات نیز از نظرات خبرگان رسانه‌ای و قرآنی و جمعی از شنوندگان رادیو قرآن استفاده کردیم. مرحله اول بازنگری در جدول پخش در همان شهریورماه 98 انجام شد و بعد ابتدای پاییز 98 و بخش دوم نیز در ابتدای سال 99 و ابتدای تابستان 99 انجام و این فرآیند کامل شد.

مدیر شبکه رادیویی قرآن با اشاره به اینکه این اقدامات نتایج خوبی در رادیو قرآن داشت، اظهار کرد: به گونه‌ای که رادیو قرآن با رشد چشم‌گیر مخاطب در میان شبکه‌های رادیویی، از شبکه سلامت فاصله گرفت و از شبکه‌های پیام و ورزش (که در گذشته بالاتر از رادیو قرآن بودند) نیز فاصله خوبی گرفت و در کنار رادیوهای ایران، جوان و آوا قرار گرفت و به عنوان چهار شبکه برتر رادیویی کشور معرفی شد. بنابر این رادیو قرآن به عنوان پرشنونده‌‌ترین رادیو تخصصی کشور انتخاب شد.

دبیر شورای قرآن و معارف معاونت صدای رسانه ملی در پاسخ به این سؤال که این نظرسنجی طی چه بازه زمانی بوده است؟ گفت: این نظرسنجی در فصول بهار و تابستان امسال بود.

انتهای پیام
captcha