حوزه سکولار با روح قرآن سازگار نیست
کد خبر: 3938262
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی:

حوزه سکولار با روح قرآن سازگار نیست

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما طلبه سکولار نمی‌خواهیم، گفت: طلبه نباید در برابر خیانت دشمن سکوت کند و زندگی طلبه‌ای که در برابر زیاده‌خواهی دشمن فقط به دنبال شرکت در درس خارج باشد، با روح قرآن سازگاری ندارد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، 9 آذرماه در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد تأسیس شجره طیبه بسیج که به‌ صورت ویدئو کنفرانس در سالن غدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج و تسلیت شهادت شهید محسن فخری‌زاده، گفت: شهدا اهرم بیداری ملت هستند. اساتید بسیجی که فرماندهان حوزه هستند بدانند امروز پایگاه‌های فکری، اعتقادی ما باید فعال باشند، سابقاً دشمن، جوانان ما را از خانه بیرون می‌کشید اما امروز با تلفن همراه و فضای مجازی به داخل منازل ورود کرده است.

امام جمعه موقت تهران بسیج را جریان خونی در رگ‌های حوزه‌های علمیه دانست و افزود: حوزه یعنی جبهه و سنگر مقابله با کفر، انحرافات و شبهات علیه دین، از جبهه‌های مهم امروز حوزویان، جبهه دفاعی است، در حوزه دفاعی باید توان ما به جایی برسد که دشمن فکر مقابله با ما را از ذهنش دور کند. باید ریشه جنگ را زد، باید با جنگ، جنگ کرد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی با بیان اینکه ما طلبه سکولار نمی‌خواهیم، گفت: طلبه نباید در برابر خیانت دشمن سکوت کند، زندگی طلبه‌ای که در برابر زیاده‌خواهی دشمن، فقط به دنبال شرکت در درس خارج خود باشد، با روح قرآن سازگاری ندارد.

وی اضافه کرد: نباید گذاشت روحیه سکولاریسم در مدارس علمیه به‌ وجود آید، دشمن شبانه‌روز به فکر سکولاریزه کردن حوزه‌های علمیه است و برای آن تلاش می‌کند و وجود طلبه برای خدمت کردن و او نوکر خدا و امام زمان(عج) است.

محمد فرخی
انتهای پیام
captcha