بهترین راه پرورش اخلاق تمسک به قرآن است
کد خبر: 3938327
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
فرمانده دانشگاه شهید ستاری:

بهترین راه پرورش اخلاق تمسک به قرآن است

امیر سرتیپ رودباری در جمع دانشجویان منتخب قرآنی عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی در تراز نظام اسلامی است و علاوه بر تحصیل علم، دانشجویان نظامی باید به تحصیل اخلاق نیز بپردازند که بهترین راه پرورش اخلاق، تمسک جستن به قرآن است.

بهترین راه پرورش اخلاق تمسک جستن به قرآن است

به گزارش ایکنا، مراسم تجلیل از دانشجویان برگزیده نوزدهمین دوره مسابقات قرآن دانشگاه‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، 9 آذرماه با حضور امیرسرتیپ‌ دوم خلبان علیرضا رودباری، فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری و دیگر فرماندهان و مسئولان نهاجا برگزار شد.

امیرسرتیپ‌ دوم خلبان رودباری در جمع دانشجویان منتخب قرآنی این دانشگاه اظهار کرد: اگر حوزه‌های مطالعاتی خود را بالا ببرید تا مفاهیم قرآن را متوجه بشوید، آنگاه خواهید دید که مفاهیم آن به چه میزان ژرف و عمیق است و اگر کسی تمسک به قرآن بجوید، هم در دنیا و هم در آخرت سعادتمند می‌شود.

وی افزود: یکی از الطاف خداوند به ما، پوشیدن لباس مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران و خدمت در نیروی هوایی ارتش است و هنگامی که گفته می‌شود ارتش در تراز نظام اسلامی است، یعنی علاوه بر تحصیل علم، دانشجویان نظامی باید به اخلاق نیز بپردازند که بهترین راه پرورش اخلاق، تمسک جستن به قرآن و سیره اهل بیت است.

امیرسرتیپ دوم رودباری بیان کرد: با بررسی تاریخ متوجه می‌شویم علت آنکه تمدن اسلامی از دوران طلایی خود فاصله گرفته است، دوری از تعالیم دینی است، چرا که در قرآن در حدود هزار بار واژه علم و پژوهش تکرار شده است و در کنار آن احادیث بی‌شماری را در این زمینه داریم. اگر دین را علمی بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که به چه میزان تکمیل و راهگشای مسائل مختلف در زندگی است.

در پایان این مراسم از دانشجویان برگزیده قرآنی تجلیل شد. این دانشجویان به صورت داوطلبانه و بر اساس استعداد و توانمندی که داشتند به حفظ قرآن پرداختند. همچنین این برگزیدگان در مرحله سراسری مسابقات قرآن ارتش با منتخبان سایر ادارات نیروی زمینی، دریایی، پدافند هوایی و ستاد آجا به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha