نگرانی فلسطینی‌ها از شهرک‌سازی جدید صهیونیست‌ها در الخليل
کد خبر: 3938618
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴

نگرانی فلسطینی‌ها از شهرک‌سازی جدید صهیونیست‌ها در الخليل

فلسطینیان ساکن شهر الخليل از گسترش شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در محل یک اردوگاه قدیمی ابراز نگرانی می‌کنند.

 به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری وفا، فلسطینیان از ایجاد شهرک‌های استعماری جدید اسرائیلی در محل اردوگاه نظامی تازه تخریب شده در شهر قدیمی الخليل ابراز نگرانی کردند.
 
عماد ابو شمسیه، یک فعال محلی در سازمان جوانان علیه اسکان (YAS)، که موارد نقض حقوق بشر  از سوی ارتش اسرائیل را در الخليل ثبت می‌کند، می‌گوید مقامات اشغالگر اسرائیلی شروع به برچیدن اردوگاه نظامی در خیابان الشهدا کردند که از زمان قتل عام سال 1994 بسته شده بود.
 
وی ابراز نگرانی کرد که این اقدام با توجه به بازدیدهای پی‌در‌پی اخیر رهبران شهرک‌نشین و اعضای کنست از این مکان می‌تواند مقدمه‌ای برای ایجاد یک شهرک استعماری جدید در محل اردوگاه باشد.
 
22 سال پیش، باروک گلدشتاین، شهرک‌نشین اسرائیلی به مسجد ابراهیمی حمله کرد و به سوی نمازگزاران مسلمان فلسطینی آتش گشود و 29 نفر را کشت. در درگیری‌هایی که در واکنش به این قتل عام در اطراف مسجد آغاز شد، چهار فلسطینی دیگر در همان روز کشته شدند.
 
پس از آن این مسجد که یهودیان آن را مقبره پدران می‌خوانند به دو بخش تقسیم و قسمت بزرگتر آن به كنیسه تبدیل شد. پس از آن نظارت شدیدی بر فلسطینیان اعمال شد و مناطق فلسطینی‌نشین از جمله بازار مهم و  خیابان الشهدا به طور كامل بر روی آنها بسته شد.
 
شهر الخليل که مسجد ابراهیمی را در خود جای داده است، تقریباً 160هزار مسلمان فلسطینی و حدود 800 شهرک‌نشین صهیونیست را در خود جای داده که در مناطقی به شدت تحت کنترل نظامیان اسرائیلی زندگی می‌کنند.
 
رژيم اسرائیل، ناظران بین‌المللی را که از فلسطینیان الخلیل در برابر 800 شهرک‌نشین صهیونیست مراقبت می‌کردند، اخراج کرده است؛ یکی از این شهرک‌نشینان قتل عام سال 1994 را انجام داد که این امر باعث استقرار این ناظران شد.
 
این اقدامات رژیم صهیونیستی که با شعار تأمین امنیت انجام می‌شود، برای گسترش سیاست اشغال نظامی 53 ساله این رژیم در کرانه باختری انجام می‌شود که آن را از راه خشونت روزمره و مکرر علیه فلسطینی‌ها اجرا می‌کند.

انتهای پیام
captcha