آشنایی با لوریج در ارزهای دیجیتال
کد خبر: 3938897
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴

آشنایی با لوریج در ارزهای دیجیتال

امروزه کسب درآمد از انواع معاملات، به ویژه بازار ارز دیجیتال طرفداران زیادی دارد. در واقع افراد زیادی هستند که در این عرصه درآمدهای بسیار بالا کسب می‌کنند. در ادامه گفت‌وگویی با یکی از متخصصین حوزه ارز دیجیتال را می‌خوانید.

فیلم | هر آن چیزی که باید در مورد لوریج در ارزهای دیجیتال بدانید این روزها کسب درآمد از انواع معاملات، به ویژه بازار ارز دیجیتال طرفداران زیادی دارد. در واقع افراد زیادی هستند که در این عرصه درآمدهای بسیار بالا کسب می‌کنند. این مقوله شاید شما را نیز مثل میلیون‌ها انسان دیگر به کنجکاوی واداشته است، که چگونه می‌توان در این کسب و کار موفق بود؟ چطور باید وارد این کسب و کار شویم و سرمایه‌گذاری را به چه شکلی آغاز کنیم؟
پاسخ به این سوال‌ها در زمانی کوتاه امکان پذیر نیست و شما بهتر است با شرکت بهترین دوره ارز دیجیتال اطلاعات خود را به طور کامل در این زمینه افزایش دهید. اما امروز اینجاییم تا مصاحبه‌ای با جناب آقای امید فدوی یکی از متخصصین حوزه ارز دیجیتال داشته باشیم. در این مصاحبه در خصوص مفاهیم مهمی از جمله لوریج در معاملات ارز دیجیتال صحبت خواهیم کرد.

جناب فدوی، اول به ما بگویید که چرا ارز دیجیتال؟
خب این کاملاً طبیعی‌ست که ما به دنبال راه‌های جدید برای کسب درآمد و افزایش سرمایه‌ی خود بگردیم. کافی‌ست کمی به اطرافتان نگاه کنید تا متوجه حرکت رو به جلوی ارز دیجیتال شوید که به طور پیوسته در حال رشد است. این شد که من مثل بسیاری از افراد وارد این حوزه شدم و از یک جایی به بعد به دلیل موفقیت زیاد و تجربه‌ی کافی تصمیم گرفتم تجربیاتم را در اختیار افراد کم‌تجربه‌تر قرار دهم.
سپاس از شما، اما برویم سراغ موضوع اصلی بحث امروزمان. در بحث معاملات و بازار سرمایه‌گذاری، افراد اصطلاحات مختلفی را می‌شنوند. یکی از این اصطلاحات لوریج است.

لطفاً به ما بگویید لوریج چیست؟
لوریج یا همان Leverage به معنای اهرم است. این اصطلاح را زمانی در سرمایه‌گذاری به کار می‌بریم که شما بخواهید چند برابر موجودی حساب خود معامله کنید. یعنی چه؟ یعنی این‌که تصور کنید شما یک موجودی دارید، اما با کمک لوریج یک به صد (1:100) می‌توانید 100 دلار در یک معامله سرمایه‌گذاری کنید. بدیهی‌ست که هر چه ضریب اهرم بالاتر باشد شما برای سرمایه‌گذاری یک مقدار ثابت در یک معامله، حجم کمتری از سرمایه‌ی خود را می‌گذارید. البته شناخت دقیق این اصطلاح و نحوه‌ی به کار گیری آن در سرمایه گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است. برای همین توصیه می‌شود با شرکت در بهترین دوره ارز دیجیتال خودتان را برای استفاده از چنین امکاناتی در بازار پرنوسان ارز دیجیتال آماده کنید.


لطفاً کمی این مفهوم را بیشتر توضیح دهید.
بله حتماً. ببینید لوریج را می‌توان نوعی وام در نظر گرفت که شما از کارگزاری برای سرمایه‌گذاری گرفته‌اید. Leverage یک استراتژی مهم در معاملات فیوچرز ا‌ست و به افراد کمک می‌کند تا بتوانند با سرمایه‌ی کم سود قابل توجهی کسب کنند. این به شما کمک می‌کند تا سرمایه کمتری را در معاملات خود وارد کنند و بتوانند از نوسانات بازار درصد بیشتری کسب کنند. مثلا اگر سود شما در حالت عادی از یک معامله 10 درصد باشد، با لوریج 10 سود شما حدودا 10 برابر می شود.آیا لوریج در بازار معاملات بیت کوین و ارز دیجیتال با لوریج در بازارهای دیگر فرق می‌کند؟خیر، شما در ترید کردن بیت کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر نیز همان فرآیند را طی می‌کنید. در واقع تریدرها به کمک پلتفرم هایی مثل بایننس فیوچرز و بیتمکس که این قابلیت را دارند، می توانند از این امکان استفاده کنند.
همان‌طور که گفتیم لوریج به معنای اهرم است و این اهرم شما را در مسیر کسب سود بیشتر یاری می‌کند. آیا استفاده از Leverage ریسکی هم دارد؟بله همین‌طور است. در کل نمی‌توان هیچ نوع سرمایه‌گذاری‌ای یا معامله ای را بدون ریسک تلقی کرد. در حقیقت شما در یک معامله امکان دارد به سود کلانی دست پیدا کنید و این امکان نیز وجود دارد که سرمایه خود را به طور کامل از دست بدهید. به همین دلیل مهم است که مدیریت ریسک و رعایت استاپ لاس در پلتفرم های فیوچرز نقش مهمی دارد. در واقع هرچقدر لوریج شما بالاتر باشد، طبیعتا ریسک شما بیشتر و بیشتر خواهد شد و ممکن است ظرف چند دقیقه کل سرمایه خود را از دست بدهید.


آیا صرافی‌ها و کارگزاری‌ها از این‌که این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهند ضرر نمی‌کنند؟
خیر، تفاوتی بین زمانی که شما از لوریج استفاده می‌کنید و زمانی که به صورت عادی معامله می‌کنید وجود ندارد. در لوریج ما قیمتی با عنوان قیمت لیکوئید شدن داریم. این قیمت چیست؟ بگذارید با یک مثال پیش برویم. فرض کنیم شما در بازار یک ارز دیجیتال خریده‌اید. قیمت ارز شما در زمانی که خریده‌اید 100 دلار است. اما تصور کنید قیمت ارز‌تان افت کرده و به 10 دلار برسد. در این شرایط شما می‌توانید ارز خود را نگه دارید و هر زمان که به قیمت مناسبی رسید آن را بفروشید.
اما در معامله با استفاده از لوریج اگر قیمت بازار به قیمت لیکوئید شدن برسد پول شما متعلق به صرافی است. برای مثال اگر شما با لورج 1:10 کار کنید و 10 دلار سرمایه خود را وارد معامله ای کنید، در صورت پیش رفتن معاملات طبق پیش بینی شما ارزش سرمایه‌ی شما 100 دلار خواهد شد. اما اگر قیمت به قیمت لیکوئید شدن برسد شما 10 دلار خود را از دست خواهید داد.

چگونه از لوریج استفاده کنیم؟ چرا که با توجه به توضیحاتی که ارائه کردید این نوع معامله نیز خالی از ریسک نیست و بهتر است در انجام آن دقت کافی شود؟
بله همین طور است. در حالت کلی می‌توان گفت معمولاً معامله گران در این نوع ترید از لوریج کم استفاده می‌کنند و همچنین مدیریت ریسک و استاپ لاس ها را هم به خوبی رعایت می کنند تا لیکوئید نشوند.
برای مثال معمولاً افراد ترجیح می‌دهند روی بازه‌های 4 ساعته تا یک روزه ترید کنند. شما می‌توانید با کمی هوشمندی و حتی لوریج 1:2 سرمایه‌ی خود را افزایش دهید. در حقیقت لوریج پایین انتخابی مناسب‌تر برای افرادی‌ست که به دنبال ریسک کمتر هستند.
توجه به نوسانات ارز مورد نظر، باقی ماندن در یک پوزیشن در مدت طولانی در صورت نیاز و نکاتی از این قبیل را می‌توان مواردی دانست که یک تریدر باید در هنگام استفاده از لوریج در نظر داشته باشد. همین طور معاملات فیوچرز و استفاده از لوریج فقط به معامله گرانی که دانش و تجربه کافی در بازار ارز دیجیتال دارند توصیه می شود؛ نه افرادی که به تازگی وارد مارکت ارزهای دیجیتال شده اند و کاملا مبتدی هستند.
شما باید به همه‌ نکات و جزئیات ترید خود توجه کنید تا به قیمت لیکوئید نرسید.

 
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
الهام رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۰۹:۴۱
1
2
سپاس خیلی خوب بود
captcha