مسلمانان «کوئینزتاون» در نیوزیلند صاحب مسجد شدند
کد خبر: 3938948
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳

مسلمانان «کوئینزتاون» در نیوزیلند صاحب مسجد شدند

مسجد جدید شهر «کوئینزتاون» واقع در منطقه «اوتاگو» در نیوزیلند هفته آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از NZ Herald، این مسجد که با کمک‌های خیریه و بعد از خرید یک ملک از سوی جامعه مسلمان این شهر ساخته شده، قرار است از جمعه آینده درهای خود را به روی نمازگزاران باز کند.

به گفته جلال قاضی، خزانه‌دار مرکز اسلامی کوئینزتاون هزینه ساخت این مسجد در دو بخش پرداخت خواهد شد. 43 هزار دلار نیوزیلند سپرده بانکی  باید تا روز سه‌شنبه و 387 هزار دلار  باقیمانده برای سال آینده پرداخت شود.

قاضی افزود: در حال حاضر از کمک‌هایی که برای انجام این پروژه انجام شده کاملاً راضی هستیم. ما می‌توانیم وام بگیریم اما در این کشور باید مبلغی بابت سود آن بپردازیم که در دین ما مجاز نیست. بنابراین آنچه ما به آن وابسته هستیم کمک‌های مالی از جوامع مسلمان و جوامع دیگر است.

جیم بولت (Jim Boult) شهردار کوئینز‌تاون نیز گفت: جامعه مسلمانان بخش مهمی از جامعه ما هستند. بسیاری از آنها کارگران مهاجر و مقیم نیوزیلند هستند و فکر می‌کنم داشتن یک عبادتگاه برای آنها یک ارزش مهم برای جامعه ماست.

پیش از این 50 خانواده مسلمان این شهر برای انجام مناسک خود از جمله نمازجمعه مکان‌هایی را اجاره و یا در ساحل دریاچه واكاتیپو (دریاچه نزدیک به کوئینزتاون) اعمال دینی خود را انجام می‌دادند.

شهر کوئینزتاون در جنوب نیوزیلند واقع شده و در حدود 16 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
captcha