بازدید رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) از سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور
کد خبر: 3939125
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

بازدید رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) از سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور

حجت الاسلام والمسلمین سعید جازاری معموئی، رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) امروز، 15 آذرماه از سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا بازدید کرد.

بازدید رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) از سازمان قرآنی دانشگاهیان کشوربه گزارش ایکنا، حجت الاسلام والمسلمین سعید جازاری معموئی در این بازدید که محمدحسین حسنی، سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل خبرگزاری ایکنا، حضور داشت در جریان فعالیت‌های این دو نهاد قرآنی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین جازاری در این بازدید اظهار کرد: جریان‌سازی مطالعات قرآنی در کشورهای متعدد و به زبان‌های مختلف بسیار مهم است و باید دانشجویان خبرساز تربیت کنیم.

معرفی مدارس قرآنی آکادمیک در خارج از کشور، معرفی قرآن‌پژوهان خارجی و آثار آنان و برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری قرآنی برای دانشجویان خارجی دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این دیدار بود.

در ادامه نیز بر تعامل رسانه‌ای ایکنا با دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) به منظور پوشش اخبار این مرکز و تشکیل کارگروه با هدف اجرای برنامه‌های مورد نظر دو طرف تأکید و اعلام شد که 450 دانشجو از 11 ملیت در 10 رشته در دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) مشغول تحصیل هستند.

یادآور می‌شود، دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) مؤسسه‌ای وابسته به مجمع جهانی اهل بیت(ع) در تهران است که در سال ۱۳۷۸ تأسیس شد و این دانشگاه در زمینه آموزش دانشجویان غیرایرانی و پیرو اهل بیت(ع) در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت می‌کند.

این دانشگاه با نام «مرکز آموزش عالی اهل بیت(ع)‌» با دریافت مجوز از شورای گسترش آموزش عالی، از سال ۱۳۸۳ شروع به فعالیت کرد؛ اما نظر به خاص بودن این مرکز آموزشی و در راستای تحقق اهداف تعریف شده و نیز اجرای فرمان مقام معظم رهبری خطاب به مجمع جهانی اهل بیت(ع) در اجلاس ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ مبنی بر تأمین نیازهای علمی بشر و مسلمانان جهان و با مصوّبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۷۴۴ مورّخ ۱۳۹۳/۰۱/۱۹، به «دانشگاه بین‌المللی اهل بیت علیهم‌السلام» ارتقا یافت.

انتهای پیام
captcha