تشییع پیکر شهید نوجوان فلسطینی در رام‌الله
کد خبر: 3939237
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴

تشییع پیکر شهید نوجوان فلسطینی در رام‌الله

صدها فلسطینی پیکر نوجوان سیزده ساله‌ای را که به دست صهیونیست‌ها شهید شده بود، در رام‌الله تشییع کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سومریه‌نیوز، صدها فلسطینی روز شنبه در مراسم تشییع جنازه کودکی که روز جمعه بر اثر اصابت گلوله نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی شهید شده بود، شرکت کردند.

شهادت این نوجوان چند روز پس از آن صورت گرفت که تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد برخی روابط با رژیم اسرائیل از جمله هماهنگی‌های امنیتی را از سر می‌گیرد.

شرکت‌کنندگان در این مراسم که بسیاری از آنها تصاویر نوجوان شهید، ایمن ابوعلیا را حمل می‌کردند، علیه اشغالگری اسرائیل و توافق امنیتی حکومت خودگردان و رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.
 
با وجود تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای بستن کرانه باختری در روزهای جمعه و شنبه، صدها نفر در مراسم تشییع جنازه که در مرکز رام‌الله برگزار شد، شرکت کردند. پرچم‌های جنبش‌های فتح و حماس در بدو ورود جنازه این کودک به روستای مغیر و در میان شعارهای «جان ما فدایت ای شهید» برافراشته شد.

منابع امنیتی فلسطین به خبرگزاری فرانسه گفتند كه این نوجوان سیزده ساله در جریان تظاهراتی در روستای مغیر كه ساكنانش نسبت به مصادره اراضی خود از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست اعتراض داشتند، مورد اصابت گلوله ارتش اسرائیل قرار گرفت.
انتهای پیام
captcha