درخواست اردن برای مجازات عامل آتش‌زدن کلیسای بیت‌المقدس
کد خبر: 3939243
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰

درخواست اردن برای مجازات عامل آتش‌زدن کلیسای بیت‌المقدس

وزارت امور خارجه و مهاجران اردن تلاش برای آتش زدن کلیسایی در شرق قدس اشغالی از سوی یک صهیونیست افراطی را محکوم کرد و خواستار مجازات عامل آن شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، ضیف الله الفایز سخنگوی وزارت امور خارجه اردن با محکوم کردن تلاش یک صهیونیست برای آتش زدن یک کلیسا در بیت‌المقدس، از مقامات صهیونیستی در مقام نیروی اشغالگر خواست که به تعهدات خود مطابق با قوانین بین‌المللی برای مجازات مرتکبان و رعایت تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار چنین اعمالی عمل کنند.
 
الفایز تأیید کرد: پادشاهی اردن به حمایت خود از مقدسات اسلامی و مسیحی در بیت‌المقدس ادامه خواهد داد. وی بر محکوم کردن هدف قرار دادن اماکن مقدس و حمله به کلیساها، مسئولان، املاک و مستغلات  وابسته به آنها یا حق آنها برای اداره امور خود مطابق با قوانین بین‌المللی و وضع موجود تأکید کرد.
 
یک شهرک‌نشین صهیونیست روز جمعه، ۱۴ آذر، با ورود به کلیسای الجثمانیه در نزدیکی منطقه «جبل زیتون» و ریختن مواد آتش‌زا بر روی صندلی‌های چوبی، سعی داشت آنجا را به آتش بکشد، اما مسلمانان ورود کردند و مانع شدند؛ با وجود این، بخش‌هایی از صندلی‌های کلیسا به طور جزئی آتش گرفت و سوخت.

وزارتخانه‌های اوقاف و خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هم ضمن محکوم کردن اقدام صهیونیست‌ها برای به آتش کشیدن کلیسا از جامعه بین‌المللی خواستند که اقدامی عملی برای کوتاه کردن دست تروریست‌های اسرائیلی از مقدسات انجام دهد. 
 
انتهای پیام
captcha