«گفت‌وگوی منامه» امنیت منطقه را در بحرین بحرانی جست‌وجو می‌کند!
کد خبر: 3939419
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
جمعیت الوفاق بحرین:

«گفت‌وگوی منامه» امنیت منطقه را در بحرین بحرانی جست‌وجو می‌کند!

جمعيت ملی اسلامی الوفاق بحرین در نامه‌ای خطاب به حضار در کنفرانس بین‌المللی «گفت‌وگوی منامه» تأکید کرد: در کشوری به بررسی امنیت منطقه نشسته‌اید، که ما در آن امنیتی نداریم. 

به گزارش ایکنا، در نامه جمعيت ملی اسلامی الوفاق بحرین آمده است: ضروری است به مشارکت‌کنندگان در این همایش که هر ساله از سوی انجمن بین‌المللی صلح در منامه بحرین ترتیب داده می‌شود، یادآور شویم که کشوری که در آن دورهم گرد آمده‌اید، نیازمند توصیه و نصایح شما در خصوص عمل به فرهنگ صلح و گفت‌وگو در درون است و با توجه به شرایط سیاسی و امنیتی بحرانی بحرین، نیازی ضروری و مبرم برای برقراری امنیت و ثبات در کشور وجود دارد.
 
در ادامه این نامه آمده است: بحرین نیازمند تفاهم و توافق سیاسی ملی است که بدون آن تأمین امنیت و ثبات ممکن نیست و این خواسته، مطالبه‌ای بدیهی و انسانی است که موجب استقرار کشورها، جوامع و رشد و پیشرفت است.
 
این جمعیت یادآور شد: به علت اینکه مسئولان بحرین همزیستی مسالمت‌آمیز و تسامح را رد می‌کنند و سیاست بستن دهان‌ها، خشونت و خودکامگی را در سایه استمرار فساد و تبعیض پیش گرفته‌اند، بحرین فاقد امنیت عمومی، دینی، سیاسی، معیشتی و شغلی است که باعث ایجاد رعب و وحشت دائمی در میان فعالان و صاحبان اندیشه در زندان‌ها شده است‌.
 
الوفاق افزود: نبودِ اعتماد بین حکومت و مردم و رد پروژه آشتی ملی باعث ایجاد فاصله و شکاف بیشتر و بحرانی شدن حداکثری شرایط سیاسی حاکم بر بحرین و خطرناک شدن وضعیت اقتصادی، اجتماعی، خدماتی و پیشرفت و توسعه شده است‌.
 
جمعیت الوفاق در پایان آورده است: تمامی حضرات، سروران، مسئولان شرکت کننده در این همایش و کشورهایشان را دعوت می‌کنیم تا حکومت بحرین را به سمت زبان گفت‌وگوی جدی و آشتی ملی در جهت برقراری امنیت، ثبات و ایجاد دولتی امن، قوی و مستقر که قدرت مواجهه با چالش‌های داخلی و خارجی را داشته باشد، سوق دهند.
 
همایش «گفت‌وگوی منامه» هرساله با مشارکت مسئولان و شخصیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جهت بحث و بررسی امنیت در سطح منطقه و جهان و چالش‌های مربوط در منامه، پایتخت بحرین برگزار می‌شود که امروز نخستین روز رسمی همایش امسال است و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام
captcha