طرح دولت افغانستان برای تحصیل دانش‌آموزان در مساجد
کد خبر: 3939491
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲

طرح دولت افغانستان برای تحصیل دانش‌آموزان در مساجد

وزارت آموزش و پرورش افغانستان اعلام کرده که قصد دارد مساجد این کشور را وارد نظام آموزشی رسمی ‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجریده،  براساس تصمیم وزارتخانه معارف (آموزش و پرورش) افغانستان، شاگردان کلاس اول تا سوم ابتدایی این کشور در مساجد محل زندگی خود درس خواهند خواند.

در صفحه رسمی فیسبوک این وزارتخانه آمده است، هدف از این تصمیم، این است که در سه سال نخست تحصیلی، رفتن به مسجد یک هویت قوی اسلامی را در شاگردان ایجاد کند، پرورش دهد و محوریت اسلام را برای شاگردان برجسته کند.

این وزارتخانه این کار را تغییری مهم و بزرگ دانسته و افزوده که اجرای آن، نیاز به یک برنامه عاقلانه و اجرای تدریجی و گام به گام دارد. وزارت معارف افزوده که ساختار این وزارتخانه را تغییر داده تا اسلام جایگاه محوری را در نظام تعلیم و تربیت این کشور داشته باشد.

به گفته این وزارتخانه قبلاً نظام آموزشی عمومی، مسئولیت آموزش ابتدایی و دبیرستان را به‌عهده داشت، اما آموزش‌های اسلامی را تنها دارالحفاظ و مدارس اسلامی انجام می‌دادند و این تفکیک، جایگاه اسلام را در حاشیه قرار داده بود.
 
با این حال، نجیبه آرین، سخنگوی این وزارتخانه به یکی از روزنامه‌های محلی گفت تنها در مناطقی که مدرسه وجود نداشته باشد، دانش‌‌آموزان از کلاس اول تا کلاس سوم در مسجد درس خواهند خواند.
 
در سال‌های اخیر انتقادها از پایین بودن سطح کیفیت دانش و سواد در مکاتب افغانستان بالا گرفته و دولت این کشور استراتژی جدیدی طراحی و بهبود کیفیت را اولویت خود اعلام کرده است. 
انتهای پیام
captcha