درگذشت هنرمندی که پس از سی سال خوانندگی قاری قرآن شد
کد خبر: 3939661
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵

درگذشت هنرمندی که پس از سی سال خوانندگی قاری قرآن شد

«کمال محمد» خواننده سابق عراقی که خواندن برای صدام را رد کرده و بعد از 30 سال به قرائت قرآن روی آورده بود، بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.  

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، کمال محمد،  خواننده سابق معروف عراقی است که پس از 30 سال خوانندگی به قرائت قرآن روی آورده بود.
 
او که در زمان اشتغال به خوانندگی، از خواندن ترانه برای صدام حسین امتناع کرده بود، روز چهارشنبه 12 آذرماه،‌ بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در شهر ناصریه عراق درگذشت.
 
کمال محمد در سال ۱۹۴۲ میلادی در شهر ناصریه عراق متولد شد. او در سال ۱۹۷۱ میلادی فعالیت موسیقایی خود را با ترانه «معاتبین» آغاز کرد و در طول فعالیت هنری‌اش سه آلبوم موسیقی در سال 1975 میلادی منتشر کرد. او در سوریه، مصر و دیگر کشورهای عرب‌زبان نیز کنسرت موسیقی برگزار کرده بود.
 
کمال محمد پس از مدتی تصمیم گرفت خوانندگی را کنار بگذارد و پس از ترک این هنر به استان دیاله عراق مهاجرت کرد اما در سال 2006 میلادی به زادگاهش ناصریه بازگشت.
 
انس این هنرمند خوش صدا با قرآن و علاقه او به کلام وحی سبب شد تا حافظ کل قرآن شود و در جلسات متعدد قرائت قرآن و برنامه‌های فرهنگی حضور یابد.
 
«ماجد الصیاد» مدیر خانه موسیقی ذی‌قار عراق درباره کمال محمد می‌گوید: کمال محمد با وجود صدای زیبا و ویژه‌ خود، همانند سایر خوانندگان هم دوره‌ خود، از فرصت‌ها برای خوانندگی استفاده نکرد. او خواننده‌ای است که خواندن برای صدام حسین، رئیس جمهور وقت عراق را نپذیرفت و خوانندگی را کنار گذاشت و تبدیل به قاری قرآن ماهری شد. او در سکوت درگذشت درحالی که از اتحادیه هنرمندان و دولت عراق دلگیر بود.
انتهای پیام
captcha