تجمع تونسی‌ها در اعتراض به تعطیلی رادیو قرآن + عکس
کد خبر: 3939684
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶

تجمع تونسی‌ها در اعتراض به تعطیلی رادیو قرآن + عکس

ده‌ها نفر از شهروندان تونسی در اعتراض به تعطیلی رادیو قرآن این کشور در برابر شورای عالی رسانه تونس تجمع اعتراضی برپا کرده و تعطیلی این رسانه را در راستای سیاست‌های اسلام‌ستیزانه این شورا دانستند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری موزاییک، ده‌ها نفر از شهروندان تونسی امروز، 17 آذر با برپایی تجمع اعتراضی در برابر شورای عالی رسانه در تونس(هایکا) خواستار صدور مجوز برای از سر گیری پخش رادیو قرآن این کشور شدند.

این تجمع به دنبال فراخوانی که از سوی «سعید الجزیری» عضو پارلمان تونس اعلام شده بود، برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن، اجرای حکم دادگاه درباره اجازه داشتن این رادیو برای ادامه فعالیت را خواستار شدند.

الجزیری در گفت‌وگو با پایگاه خبری موزاییک خواستار پایان یافتن مأموریت اعضای فعلی این شورا شد و گفت: نهادهای حکومتی اعم از پارلمان و نخست‌وزیری تاکنون موفق به این مهم نشده‌اند.

این عضو پارلمان تونس، اعضای شورای عالی رسانه در تونس را به دریافت حمایت از سمت بیگانگان متهم کرد و گفت: آنها با فرار از اجرای احکام قضایی مرتکب فساد شده‌اند.

از سوی دیگر «النوری اللجمی» رئیس شورای عالی رسانه در تونس مدعی است که این شورا در پرونده رادیو قرآن پس از صدور حکم درباره آن تجدید نظر کرده اما مشخص شده است که تخلفات زیادی از سوی آنها وجود دارد كه این امر باعث شد عدم تخصيص پروانه پخش به اين راديو تصویب شود. او از الجزيری خواست تا شكايت خود را به دادگستری ارائه دهد.

شورای عالی رسانه‌ها در تونس (هایکا) چند سال پیش نیز تعدادی از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی اسلامی این کشور را به این بهانه که فاقد مجوز بوده و پس از بیداری اسلامی سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شده بودند، تعطیل و تجهیزات آن را تا زمان صدور مجوز توقیف کرد.

این شبکه‌ها شامل شبکه تلویزیونی «الزیتونه»، «ارگان النهضه»، شبکه تلویزیونی «تونسنا» و رادیو قرآن از رسانه‌های وابسته به جنبش «النهضه» بودند.

برخی نمایندگان مجلس و شخصیت‌های سیاسی نیز این اقدامات مکرر شورای عالی رسانه در تونس را مخالف آزادی‌های تأییدشده در قانون اساسی این کشور برمی‌شمارند و می‌گویند که هدف حاکمیت فعلی، بازگرداندن تونس به زمان بن‌علی به روشی نرم است.

این چهره‌های تونسی و طرفداران آنها معتقدند، اعضای هایکا از عناصر نظام قدیم تونس هستند و اسلام‌ستیزی از اهداف اساسی این تصمیمات است.

انتهای پیام
captcha