رئیس‌جمهور مصر در دیدار با مکرون: ارزش‌های الهی قداست دارد
کد خبر: 3939721
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱

رئیس‌جمهور مصر در دیدار با مکرون: ارزش‌های الهی قداست دارد

رئیس ‌جمهور مصر در دیدار با مکرون گفت: ارزش‌های الهی قداست داشته و بالاتر از ارزش‌های بشری است؛ نباید به بهانه آزادی بیان، احساسات میلیون‌ها معتقد به یک دین را جریحه‌دار کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المنار، روز دوشنبه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که کاریکاتورهای توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اسلام(ص) اقدامی تحریک‌آمیز از سوی دولت این کشور نبوده است.
 
مکرون در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در پاریس گفت: این کارتون‌ها و مقالاتی که شما را شوکه می‌کنند توسط مقامات فرانسه یا رئیس جمهور فرانسه منتشر نمی‌شوند. وی ادامه داد: این را اقدامی تحریک‌آمیز از سوی مقامات ندانید بلکه اقدام یک روزنامه‌نگار یا کاریکاتوریست است.
 
رئیس جمهور مصر هم در مورد این موضوع گفت: مهم این است كه وقتی ما نظر خود را ابراز می‌كنیم ارزش‌های دینی را زیر پا نگذاریم زیرا آنها از ارزش‌های انسانی بالاتر هستند. ارزش‌های انسانی را ما ایجاد كردیم در حالی كه ارزش‌های دینی الهی و مقدس و از همه ارزش‌ها فراتر است.
وی ادامه داد: نمی‌توانید دیدگاه خود را با جریحه‌دار کردن احساسات میلیون‌ها نفر بیان کنید.
 
مکرون به طور ضمنی از کاریکاتورهای توهین‌آمیز به عنوان بخشی از آنچه آزادی بیان اعلام کرده، حمایت کرده بود که این امر خشم جهان اسلام را برانگیخت و مسلمانان خواستار تحریم محصولات فرانسوی شدند.
انتهای پیام
captcha