انصارالله یمن: توافق صلح بدون توقف تجاوز و رفع محاصره ناممکن است
کد خبر: 3939722
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۳

انصارالله یمن: توافق صلح بدون توقف تجاوز و رفع محاصره ناممکن است

یکی از مقامات عالی‌رتبه انصارالله یمن تأکید کرد: دست یافتن به راه حل سیاسی در یمن مستلزم توقف تجاوز و رفع محاصره این کشور است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دبریفر، محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی و مذاکره‌کننده اصلی جنبش انصارالله یمن در مذاکرات صلح ژنو تأکید کرد که هرگونه رویکرد به یک راه حل سیاسی در بحران یمن که همزمان متوقف کردن تجاوز و رفع محاصره این کشور در آن لحاظ نشود، محکوم به شکست است.
 
وی از مواضع سازمان ملل متحد و سکوت آن در مورد محاصره چند ساله یمن انتقاد کرد. عبدالسلام در توییتی نوشت: بی‌توجهی بین‌المللی به محاصره یمن قابل درک نیست.
 
وی با تأکید بر اینکه محاصره روی دیگر تهاجم است، گفت: هر رویکردی که متوقف کردن تهاجم و رفع حصر را با هم در نظر نگیرد، یک راه حل از پیش شکست‌خورده  است.
 
 سخنان این مقام حوثی در حالی بیان شده که مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن به تلاش خود برای ترغیب طرف‌های درگیر برای توافق بر سر پیش‌نویس اعلامیه مشترک به منظور پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور ادامه داد.
 
این اعلامیه مشترک شامل آتش‌بس گسترده و آغاز رایزنی‌های سیاسی در اسرع وقت و نیز اقدامات انسان‌دوستانه برای کاهش رنج مردم یمن در نتیجه درگیری‌های چندساله است.
 
در پایان ماه اکتبر گذشته، مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل با محمد عبدالسلام در مسقط دیدار کرد و دو طرف در مورد مفاد پیش‌نویس توافق صلح بحث کردند.
 
در ششمین سال پس از آغاز جنگ، یمن شاهد ادامه حملات ائتلاف سعودی به شهروندان و زیرساخت‌های این کشور است. 
انتهای پیام
captcha