برگزاری مسابقات قرآن دانشجویان ایرانی در چین
کد خبر: 3939795
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

برگزاری مسابقات قرآن دانشجویان ایرانی در چین

مسابقات قرآن مجازی ویژه دانشجویان ایرانی به همت رایزنی فرهنگی ایران در پکن در چین برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عباسعلی وفایی، رایزن فرهنگی ایران در چین با اعلام این خبر اظهار کرد: مسابقات قرآنی ویژه دانشجویان ایرانی مقیم چین از سوی رایزنی فرهنگی ایران در چین و مجامع دانشجویی به صورت مجازی برگزار شد.

وی ادامه داد: این مسابقات با استقبال زیاد دانشجویان ایرانی مقیم از شهرهای مختلف سراسر چین (پکن، هانگژو، ووهان، ژنگژو، شنزن، لنجو، نانجینگ، جینان، دالیان، هانجو، شانگهای) مواجه شد.

وفایی بیان کرد: دانشجویان ایرانی مقیم چین در بخش‌های مختلف قرائت برادران، ترتیل خواهران، مفاهیم و تدبر در قرآن و تجربه‌نگاری قرآنی (تأثیر قرآن در زندگی دانشجویی خارج از کشور) به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی در ادامه گفت: شرکت‌کنندگان قرائت مجلسی و ترتیل قرآن یک قطعه را از میان آیات معرفی‌شده انتخاب و تلاوت خود را به صورت تصویری ضبط و ارسال کردند. در بخش قرائت برادران، استقبال بسیار خوبی از طرف دانشجویان صورت گرفت و پس از دریافت و داوری ویدئو‌ها، برگزیدگان در رتبه‌های اول تا چهارم در مجموع ۷ نفر اعلام شدند.

رایزن فرهنگی ایران در چین تصریح کرد: در بخش ترتیل ویژه خواهران یک نفر برگزیده شد و در بخش تجربه‌نگاری قرآنی نیز سه نفر رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

وی همچنین افزود: در بخش مفاهیم و تدبر در قرآن کریم، ٥٠ سؤال چهار گزینه‌ای مطرح شد كه شركت‌كنندگانی كه امتیاز بالای ٨٠ را كسب كرده بودند به عنوان رتبه اول معرفی شدند و شركت‌كنندگانی كه امتیاز بین ٧٠ تا ٨٠ را گرفتند، رتبه دوم را کسب کردند و در نهایت در این بخش ١٥ نفر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

انتهای پیام
captcha