نشست رهبران مسلمانان روسیه با موضوع سبک زندگی حلال
کد خبر: 3940392
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

نشست رهبران مسلمانان روسیه با موضوع سبک زندگی حلال

مسجد جامع مردژانی کازان با حضور جمعی از رهبران مسلمانان از سراسر این کشور، میزبان نشستی با عنوان «حلال، سبکی برای زندگی» بود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ریلنوورمیا، نشستی با عنوان «حلال سبکی برای زندگی» در مسجد جامع شهر کازان مرکز جمهوری تاتارستان روسیه برگزار شد. حاضران در این نشست به بررسی توسعه و ترویج سبک زندگی حلال در جامعه از جمله در بین معلولان مسلمان پرداختند.

به گفته تالیا مینولینا رئیس سازمان توسعه سرمایه‌گذاری روسیه، گردش مالی اقتصاد اسلامی در جهان به 5 هزار میلیارد دلار در سال رسیده است و این میزان تا سال 2024 تا یک و نیم برابر رشد خواهد کرد.

وی افزود: چندین مرکز صدور مجوز حلال در روسیه وجود دارد که کمیته استاندارد حلال در شورای مسلمانان تاتارستان یکی از این مراکز است.

مینولیتا ادامه داد: همایش سالانه مشترک مسلمانان روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی هر ساله با حضور صدها دیپلمات، کارشناس، تولید‌کننده و کارآفرین فعال در زمینه توسعه اقتصاد اسلامی در کازان برگزار می‌شود. این همایش امسال به دلیل شوع کرونا برگزار نشد و به جولای سال آینده موکول شد.
 
منصور جلال الدین رئیس شورای بزرگان کازان و امام جماعت مسجد جامع این شهر گفت: مفهوم حلال نه تنها در مورد غذا بلکه در حوزه دارو، جهانگردی، امور مالی و دیگر حوزه‌ها به کار می‌رود.
 
وی ادامه داد: صنایع حلال، بیشتر در کشورهای عربی، مالزی و ترکیه توسعه یافته‌اند و هنوز روسیه و دیگر کشورهای اروپایی در این زمینه عقب هستند. جهانگردان مسلمان که به روسیه سفر می‌کنند مجبورند مسافت‌های زیادی را طی کنند تا غذای حلال تهیه کنند و به خدمات حلال دسترسی پیدا کنند.
 
وی افزود: تاتارستان در این زمینه در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده و رستوران‌ها و هتل‌ها، مراکز تفریحی و مراکز پزشکی حلال زیادی در آن ساخته شده است.  
 
انتهای پیام
captcha