افشای نقش بن‌سلمان در عادی‌سازی روابط مراکش و رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3940459
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵

افشای نقش بن‌سلمان در عادی‌سازی روابط مراکش و رژیم صهیونیستی

رسانه صهیونیستی فاش کرد که عربستان سعودی در توافق عادی‌سازی روابط بین مراکش و اسرائیل با وساطت دونالد ترامپ نقش داشته و درصدد راضی کردن کشورهای بیشتری برای عادی‌سازی روابط است.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی،  کانال 12 رژیم صهیونیستی در گزارشی مدعی شد که بن‌سلمان در توافق عادی‌سازی روابط مراکش و رژیم صهیونیستی نقش داشته است. با این حال درباره چگونگی دخالت عربستان در این توافق توضیح بیشتری نداد. ریاض نیز تاکنون در مورد این خبر واکنشی نشان نداده است، اما به گفته تحلیلگران، هیچ یک از توافق‌های عادی‌سازی اخیر بدون چراغ سبز عربستان نبوده است.
 
بنابر گزارش این شبکه تلویزیونی یک روزنامه مشهور مرتبط با خاندان سلطنتی سعودی اخبار مربوط به این توافق را با اشاره به حمایت عربستان سعودی در صفحه نخست خود قرار داده است.
 
این شبکه با استناد به منابع دیپلماتیک گفت: بسیار احتمال دارد که ریاض نیز به‌زودی آمادگی عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را داشته باشد. همچنین بر اساس این گزارش، عربستان سعودی با همکاری دولت ترامپ در تلاش است تا قبل از روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، کشورهای دیگری را به امضای توافق عادی‌سازی با اسرائیل راضی کند. بنا بر ادعای این شبکه صهیونیستی، سلطان‌نشین عمان و اندونزی کشورهای بعدی در روند عادی‌سازی خواهند بود.
 
اعلام خبر عادی‌سازی روابط مراکش با رژیم صهیونیستی با واکنش منفی مردم مراکش و محکومیت گسترده در جهان اسلام روبه‌رو شد؛ فلسطینیان نیز این اقدام را باعث گستاخی بیشتر رژیم صهیونیستی در پایمال کردن حقوق خود دانستند.
انتهای پیام
captcha