چرایی خستگی زودهنگام حین مرور محفوظات
کد خبر: 3940951
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

چرایی خستگی زودهنگام حین مرور محفوظات

علاقه‌مندان به حفظ قرآن می‌توانند مهارت‌های تخصصی در عرصه حفظ را در آکادمی حفظ قرآن در اینستاگرام دنبال کنند.

به گزارش ایکنا، آکادمی حفظ قرآن با هدف آموزش مهارت‌های تخصصی حفظ از سوی سعیده الوان، حافظ کل قرآن کریم و مدرس دانشگاه، در اینستاگرام فعالیت می‌کند.


بیشتر بخوانید:


این صفحه در جدیدترین پست خود به چرایی خستگی زودهنگام در حین مرور محفوظات پرداخته و در پاسخ به این سؤال نوشته شده است: «هنگامی که حافظ به اجزای بالاتر می‌رسد، به طور طبیعی باید وقت بیشتری را به مرور اختصاص دهد، چون بهترین کار برای تسلط بر محفوظات، مرور همه مطالب به صورت هفتگی است. هنگامی که محفوظات زیاد می‌شود، برنامه قرآنی، حدوداً سه یا چهار ساعت از زمان روزانه حافظ را به خود اختصاص می‌دهد. این مدت یا بیشتر از آن در اکثر موارد مشکل‌ساز نیست، اما نادیده گرفتن یک مسئله باعث ایجاد خستگی مفرط و گاهی بی‌انگیزگی در فرد می‌شود و آن هم عدم توجه کافی به استراحت‌های کوتاه است.»

در بخش دیگری از این پست آمده است: «بیشترین زمانی که یک فرد، توانایی نشستن و تمرکز بر موضوعی را دارد، 50 دقیقه است که بهتر است بین هر 50 دقیقه یک استراحت 10 دقیقه‌ای در حد چند قدم راه رفتن، آب نوشیدن و دور بودن از فضای کار داشته باشیم. همین استراحت‌های کوتاه، باعث ایجاد انگیزه و تجدید قوا خواهد شد. بنابر این سعی نکنیم، تمام برنامه را به صورت فشرده انجام دهیم، چرا که این کار در درازمدت آسیب‌های جدی به عملکرد ما خواهد رساند.»

صفحه آکادمی حفظ قرآن را در اینستاگرام به نشانی tahfiz.ir دنبال کنید.

انتهای پیام
captcha