نمایش قرآن کشمیری در موزه «کانتربری» نیوزیلند
کد خبر: 3940982
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

نمایش قرآن کشمیری در موزه «کانتربری» نیوزیلند

نمایشگاهی از آثار اسلامی از جمله قرآنی مزین به تذهیب اسلامی اثر هنرمندان کشمیری كه قدمت آن به سال 1700 م برمی‌گردد، در موزه «کانتربری» در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا به نقل از کانتربری میوزیوم، نمایشگاه جدیدی با عنوان «مسجد: دین، فرهنگ، جامعه» با هدف معرفی اسلام برای مردم نیوزیلند در موزه کانتربری در شهر کرایست‌چرچ این کشور افتتاح شد.
 
آنتونی رایت، مدیر موزه می‌گوید: این نمایشگاه که با همکاری مسلمانان این شهر برپا شده است، نقش مساجد به عنوان مرکز زندگی دینی و مکانی برای ملاقات، تبادل اخبار، یادگیری و آیین‌های دینی مسلمانان را برجسته می‌کند. همچنین در این نمایشگاه مسلمانان این شهر درباره جایگاه مسجد در دین اسلام سخن خواهند گفت.
 
وی افزود: در این نمایشگاه اشیای اسلامی كه کمتر نمایش داده شده است از جمله قرآنی مزین به تذهیب اسلامی اثر هنرمندان کشمیری كه قدمت آن به سال 1700 برمی‌گردد، نمایش داده می‌شود.
 
علاوه بر این، 33 اثر نقاشی از مساجد جهان که وهاب الحریری الرفاعی، هنرمند و معمار سوری آمریکایی (1914-1994) در سال‌های آخر حیات خود کشیده است، نیز به نمایش درمی‌آید.  
 
همچنین روسری‌ای که جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند سال گذشته پس از حادثه تروریستی حمله به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ پوشیده بود، در این نمایشگاه‌ نمایش داده می‌شود.
 
نمایش قرآن کشمیری در موزه «کانتربری» نیوزیلند
انتهای پیام
captcha