انهدام خطرناک‌ترین باند تروریستی داعش در دیاله عراق
کد خبر: 3941000
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

انهدام خطرناک‌ترین باند تروریستی داعش در دیاله عراق

سازمان الحشد الشعبی عراق از انهدام خطرناک‌ترین باند تروریستی داعش در دیاله و دستگیری اعضای آن طی یک عملیات 24 ساعته خبر داد.  

به گزارش ایکنا به نقل از فارس، «صادق الحسینی» سخنگوی سازمان الحشد الشعبی در محور «دیاله» اعلام کرد که یک تیم متخصص از اطلاعات و مبارزه با تروریسم در این استان، تحت نظارت سرتیپ «علی السودانی» موفق شد، خطرناک‌ترین باند تروریستی داعش را شناسایی و کلیه اعضای آن را طی یک عملیات ۲۴ ساعته دستگیر کند.
 
وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، توضیح داد که این باند تروریستی از نظر میزان جنایات و جرایم ارتکابی از جمله آدم‌ربایی، قتل بی‌گناهان در اطراف دیاله طی دو سال اخیر، بسیار خطرناک بود و دستگیری اعضای آن، ضربه سختی برای داعش به شمار می‌رود. این عملیات در انتقام خون تمامی شهدای دیاله صورت گرفت.
 
سرویس‌های امنیتی و نظامی در دیاله طی چند ماه اخیر با تلاش‌های اطلاعاتی ویژه موفق شده‌اند شماری از شبکه‌های تروریستی وابسته به داعش را شناسایی و نابود کردند.
 
یک ماه پیش نیز، «طالب الموسوی» فرمانده حشد الشعبی در استان دیاله در شرق عراق گفت که طی عملیات پیشدستانه، بزرگ‌ترین شبکه ترویست‌های باقی مانده داعش در این استان متلاشی شده است.
 
وی گفت که نیروهای تیپ ٢٣ ف ٢ و نیروهای بخش اطلاعات در عملیاتی در منطقه «خانقین» در استان دیاله، با این گروه تروریستی درگیر شدند و ضمن وارد کردن ضربات مهلک به آن‌ها، مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی به غنیمت گرفتند.
 
به گفته این مقام حشد الشعبی، عناصر داعش برای انجام عملیات تروریستی علیه غیر نظامیان در استان دیاله برنامه‌ریزی می‌کردند که با این عملیات پیشدستانه، ناکام ماندند.
 
چند ماهی است که بقایای گروه تروریستی داعش، بر روی کشتار و آدم‌ربایی ساکنان استان «دیاله» متمرکز شده بودند و به دنبال ایجاد فتنه طائفه‌ای و مذهبی و ایجاد کینه میان طیف‌های مختلف ساکن این استان بودند.
انتهای پیام
captcha