اندونزی برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد
کد خبر: 3941186
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

اندونزی برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد

دولت اندونزی برخی گزارش‌ها مبنی بر آمادگی این کشور برای برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از کوکوناتس، در پی عادی‌سازی روابط بحرین، امارات، سودان و مراکش با رژیم صهیونیستی، گزارش‌هایی از توافق اندونزی با این رژیم منتشر شد اما وزارت خارجه اندونزی در بیانیه‌ای با رد این شایعات، اعلام کرد: این کشور هرگز به هم‌پیمانان فلسطینی خود خیانت نخواهد کرد.

تیوکو فیضاسیاه (Teuku Faizasyah)، سخنگوی وزارت خارجه اندونزی، گفت: این وزارت‌خانه گامی برای عادی‌سازی روابط برنداشته است و نمی‌دانم این اخبار از چه منبعی گرفته شده‌اند. اندونزی همیشه به حمایت از فلسطین آزاد و مستقل، متعهد است.

شورای علمای اندونزی با تمجید از بیانیه وزارت خارجه این کشور هشدار داد که دولت نباید فریب فرصت‌های سیاسی و اقتصادی را، که ممکن است عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در پی داشته باشد، بخورد.
 
سودارنوتو عبدالحکیم، رئیس روابط بین‌الملل این شورا، در بیانیه‌ای گفت: اندونزی باید هویت خود را به عنوان کشوری که اشغالگری را نمی‌پذیرد حفظ  کند.

اندونزی، بزرگترین کشور اسلامی جهان، هیچ‌گاه با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک نداشته است. در سال 2018 هزاران نفر از مردم این کشور در اعتراض به اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت این رژیم از سوی دونالد ترامپ در خیابان‌های این کشور تظاهرات کردند.
انتهای پیام
captcha