قدردانی انجمن حافظان و قاریان هند از تلاش‌های قرآنی ایران
کد خبر: 3941206
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

قدردانی انجمن حافظان و قاریان هند از تلاش‌های قرآنی ایران

جمعی از مسئولان انجمن حافظان و قاریان قرآن کریم هند از تلاش‌های محمد علی ربانی، رایزن فرهنگی کشورمان در مسیر توسعه و تقویت فعالیت‌های قرآنی تجلیل کردند.

 به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این دیدار محمد فاروق مفتاحی، مدیر مدرسه تعلیم القرآن و نماینده انجمن قاریان هند با تشکر و قدردانی از برپایی سالانه مسابقات قرآن به همت رایزنی فرهنگی، این مسابقات را منشأ خیر و تأثیر فراوان در رشد و گسترش اقبال جوانان مسلمان هندی به قرآن کریم دانست.

محمد فاروق مفتاحی اظهار کرد: تجربه موفق ایران در گسترش فرهنگ قرآنی و افزایش و توسعه کمی و کیفی حفظ و قرائت قرآن در میان جوانان، الگوی مناسبی برای مسلمانان هند در مسیر تلاش‌هایی است که در محافل دینی و آموزشی در خصوص تربیت و پرورش حافظان و قاریان قرآن کریم صورت می‌گیرد.

در ادامه این دیدار، ربانی رایزن فرهنگی کشورمان نیز قرآن کریم را حلقه وصل مستحکم و یکی از ظرفیت‌های مهم همکاری و همدلی میان مسلمانان هند و ایران نامید و یادآور شد: هر ساله اقبال خوبی از سوی حافظان و قاریان در هند به منظور مشارکت در مسابقات سالانه قرآن کریم رایزنی فرهنگی به عمل می‌آید و این برنامه می‌تواند علاوه بر دو رشته حفظ و قرائت در زمینه تفسیر و فهم قرآن نیز صورت گیرد.

رایزن فرهنگی همچنین ضمن اعلام آمادگی برای هماهنگی با اساتید قرآنی ایران با هدف آموزش قاریان و حافظان هندی ابراز امیدواری کرد که با رفع بیماری کرونا فرصت برپایی دوره‌های آموزشی و کارگاهی قرآن کریم فراهم آید.

گفتنی است؛ علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی، امسال بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم از سوی رایزنی فرهنگی برگزار و در آن بیش از پنجاه قاری و حافظ از ایالت‌های دهلی و همجوار شرکت کردند.

نفر اول مسابقات حفظ و قرائت این دور از مسابقات که از شهر «مادورا» اطراف دهلی بود، پس از بازگشت با استقبال هزاران نفر از اهالی شهر و مسئولان این استان از جمله استاندار، دیگر مقامات محلی، علما و مسلمانان این شهر روبه‌رو شدند و شبکه‌های محلی به پوشش خبری گسترده این رویداد پرداختند.

آماده//قدردانی انجمن حافظان و قاریان هند از تلاش‌های قرآنی ایران

انتهای پیام
captcha