رشد ۳۰ درصدی چاپ قرآن در شرایط کرونایی
کد خبر: 3941207
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۱
معافی به ایکنا خبر داد

رشد ۳۰ درصدی چاپ قرآن در شرایط کرونایی

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم از رشد ۳۰ درصدی چاپ قرآن در شرایط شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: در سال جاری دو میلیون و ۲۰۰ هزار نسخه قرآن چاپ شده است.

رشد 30 درصدی چاپ قرآن در شرایط کروناییمیثم معافی، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با ایکنا درباره تعداد مجوز‌های صادر شده برای چاپ قرآن گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۰۰ مجوز چاپ و نشر با شمارگان حدود دو میلیون و دویست هزار نسخه به همت این معاونت صادر شده است که شاهد رشد ۳۰ درصدی نسبت به همین بازه زمانی سال قبل بودیم. به نظر می‌­رسد تاکنون شیوع ویروس کرونا تأثیر چندانی در این حوزه نداشته است که این تلاش، مرهون زحمات ناشران، چاپخانه‌داران، صحافان و خادمان حوزه چاپ و نشر قرآن کریم است.

وی افزود: همچنین با توجه به شرایط متأثر از این ویروس و استفاده بیشتر مخاطبان از نشر دیجیتال و قرآن‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌ شود، با همکاری مرکز رسانه­‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز طبع و نشر قرآن کریم، نسبت به بررسی و تصحیح قرآن‌های مربوط به نشر دیجیتال نیز اهتمام داریم.

معافی ادامه داد: در مرحله نخست و بر اساس آمار اعلام شده از طرف مرکز رسانه­‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۰ متن منتشر شده در آن دسته از نرم­‌افزار‌های قرآنی که از نظر میزان استفاده، پرمخاطب به شمار می‌ آیند در دستور کار بررسی و تصحیح این معاونت قرار دارند و به زودی آثار و برکات خوبی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن در پایان یادآور شد: هم اکنون امکان واگذاری فایل‌های الکترونیکی قرآن کریم با ترجمه استاد شیخ حسین انصاریان و نیز بدون ترجمه و با خط اساتید مشهور کتابت از جمله عثمان طه، سید عبدالمهدی حسن­‌زاده و محسن عبادی به صورت رایگان به عموم ناشران علاقه‌مند به چاپ و نشر قرآن کریم وجود دارد. ناشران می‌ توانند برای دریافت این فایل‌ها، همه روزه در ساعات اداری با شماره ۶۶۹۵۵۹۹۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha