آزادی شماری از زندانیان در بند رژیم آل خلیفه
کد خبر: 3941379
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹

آزادی شماری از زندانیان در بند رژیم آل خلیفه

شماری از زندانیان دربند رژیم آل خلیفه طی حکم پادشاهی این کشور از زندان آزاد می‌شوند اما هنوز اطلاعات موثقی از آزادی مبارزان سیاسی در دست نیست.

به گزارش ایکنا به نقل از رسانه‌های خبری بحرین، پادشاه بحرین به مناسبت روز ملی این کشور و سالگرد آغاز پادشاهی خود دستور عفو و آزادی ۱۶۹ زندانی را صادر کرد. این عفو عموماً شامل محکومان پرونده‌های جنایی، مخدرات، اقامت غیرقانونی و خارجی‌ها می‌شود.

در خصوص اینکه این عفو شامل تعداد محدودی از زندانیان سیاسی نیز باشد گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد و برای اظهار نظر قطعی باید تا اعلام رسمی اسامی زندانیان مشمولِ عفو از سوی روزنامه‌های بحرین یا جمع‌آوری اطلاعات میدانی باید صبر کرد.

یادآور می‌شود، سازمان‌های حقوق بشری و بین‌المللی از وضعیت سرکوب‌ها در بحرین انتقادات گسترده‌ای دارند.

طی سال‌های گذشته بحران حقوق بشر در بحرین عمیق‌تر شده است. مقامات سیاست عدم تسامح با هر فکر سیاسی آزاد و مستقل را در پیش گرفته‌اند و منتقدان دولت را زندانی می‌کنند یا می‌ترسانند تا سکوت کند.

بنا بر این گزارش، مقامات بحرینی با استفاده از قدرت کُشنده برای متفرق کردن تظاهرات‌ها و بازداشت هزاران نفر و برکناری صدها کارمند بخش دولتی به اتهام حمایت آنان از مطالبات دموکراسی‌خواهانه معترضان، حملات انتقام‌جویانه سازمان‌یافته‌ای را انجام می‌دهند.

انتهای پیام
captcha