شکوائیه فلسطین به سازمان ملل درباره افزایش تجاوزات صهیونیستی
کد خبر: 3941428
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

شکوائیه فلسطین به سازمان ملل درباره افزایش تجاوزات صهیونیستی

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌هایی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، از ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شکایت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد، با ارسال نامه‌های یکسان به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، جری ماتجلا، رئیس دوره‌ای شورای امنیت و ولکان بوزکر، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نسبت به افزایش جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان شکایت کرد.
 
منصور در بیانیه‌ای اعلام کرد: این نامه‌ها شامل موضوعاتی چون کوچاندن اجباری فلسطینیان به منظور جایگزینی آنها با شهرک‌‌نشینان صهیونیست است که در راستای سیاست سلطه رژیم صهیونیستی بر اراضی فلسطینیان و تخریب منازل آنها انجام می‌شود.
 
وی در این نامه‌ها همچنین به عملیات‌های تخریبی اخیر ارتش اسرائیل در منطقه اغوار (شرق کرانه باختری) و اخراج ساکنان فلسطینی از منازل خود در قدس اشغالی اشاره کرده است.
 
منصور افزود:‌ لازم است که اقدامات متجاوزانه اسرائیل که نقض قوانین حقوق بشری است، فوراً در دستور کار شورای امنیت قرار گیرد.
 
پیش‌تر، مسئولان فلسطینی از حمله اشغالگران صهیونیست به حدود 30 خانواده فلسطینی در قدس اشغالی خبر داده و اعلام کردند که قرار است این فلسطینیان از منازل خود بیرون رانده شوند تا جمعیت‌های شهرک‌نشین جایگزین آنها شوند.
 
بر اساس آمار جنبش اسرائیلی «صلح اکنون»، در حال حاضر 124 شهرک صهیونیستی در کرانه باختری وجود دارد که بدون مجوز و طی دهه 90 قرن گذشته میلادی ساخته شده و 132 شهرک بزرگ دیگر نیز با موافقت مسئولان رژیم صهیونیستی ساخته شده است.
انتهای پیام
captcha