قاری فلسطینی از درخشش در طبابت تا تلاوت در مسجدالاقصی + فیلم قرائت
کد خبر: 3941525
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

قاری فلسطینی از درخشش در طبابت تا تلاوت در مسجدالاقصی + فیلم قرائت

«مجد الهدمی»، قاری دندانپزشک فلسطینی است که علاوه بر موفقیت در علم طبابت، توفیق یافته است به عنوان قاری مسجدالاقصی در این مکان مقدس قرآن تلاوت کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، مجد الهدمی در سال 1991 میلادی در قدس به دنیا آمد و در این شهر بزرگ شد. در کلاس چهارم ابتدایی هنگام خواندن قرآن و سرود ملی فلسطین، صدای خوش او که موهبتی الهی بود، کشف شد.

با افزایش مشارکت وی در جشن‌های داخل و خارج از مدرسه، مسئولیت تلاوت قرآن در این محافل را در خود احساس کرد و همین امر سبب شد از سوی پدرش به یادگیری احکام تجوید تشویق شود.

در کلاس دهم به مدت یک سال و نیم در دوره‌های تجوید مسجدالاقصی شرکت کرد و موفق به دریافت اجازه‌نامه تلاوت از اداره اوقاف اسلامی فلسطین شد.

وی در گفت‌و‎گو با الجزیره با اشاره به علاقه‌اش به مسجدالاقصی و فضای روحانی این مسجد از دوران کودکی اظهار کرد:  پدر و عمویم هر روز جمعه مرا برای رفتن به مسجدالاقصی همراهی می‌کردند و نماز عید فطر را در این مسجد می‌خواندیم و همواره در صحن‌های آن عکس خانوادگی به یادگار می‌گرفتیم.

این قاری فلسطینی در سال 2009 برای تحصیل در رشته دندانپزشکی به دانشگاه علوم و فناوری اردن رفته و در زمان تحصیل نیز انس با قرآن را حفظ کرده است. وی در آن زمان روزانه نیم ساعت را برای گوش‌دادن به تلاوت قاریان مختلف صرف کرده و نیم ساعت نیز هر آنچه را می‌شنیده، تقلید می‌کرده است.

قاری فلسطینی از درخشش در طبابت تا تلاوت در مسجدالاقصی + فیلم

مجد الهدمی در سال 2012 داوطلب تلاوت در مسجدالاقصی می‌شود و اداره اوقاف قدس با توجه به توانمندی‌های این قاری جوان، جلسات قرآن‌خوانی قبل از نماز جمعه را در این مسجد به او اختصاص می‌دهد و در ماه رمضان نیز به صورت هفتگی در این مکان قرآن تلاوت می‌کند.

الهدمی دو بار نیز توفیق گفتن اذان در مسجدالاقصی در ماه رمضان را داشته است، او در اردن نیز به دلیل برخورداری از صدای خوش مؤذن مسجد دانشگاهش شد.

این دندانپزشک فلسطینی علاوه بر تلاوت قرآن در زمینه موسیقی و سرودخوانی نیز مهارت خاصی دارد و مسئول فعالیت‌هایی با محوریت قدس در دانشگاه علوم و فناوری اردن بوده است.

او علاقه خاصی به گفتن اذان در مساجد و روستاهای دورافتاده دارد و در این باره می‌گوید: هنگام حضورم در این روستاها، با خودم می‌گویم سال‌های زیادی نوای اذان در این اماکن طنین‌انداز نشده است و من با خودم عهد بسته‌ام تا زمانی که فرصت و شرایطش را داشته باشم در هر جایی از وطنم اذان بگویم.

انتهای پیام
captcha