قرنطینه کرونا و فرصت‌سازی دختر فلسطینی برای حفظ قرآن
کد خبر: 3930569
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲

قرنطینه کرونا و فرصت‌سازی دختر فلسطینی برای حفظ قرآن

تقوی ظاهر، دختر فلسطینی، موفق شد که در طول شش ماه با بهره‌گیری از فرصت قرنطینه خانگی در ایام شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی کل قرآن کریم را حفظ کند.

قرنطینه خانگی، فرصت خوبی برای حفظ قرآن کریم

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، هزاران حافظ قرآن در اراضی اشغالی فلسطین زندگی می‌کنند که بیشتر آنان در کودکی حافظ کلام وحی می‌شوند. کلاس‌های قرآنی زیادی نیز برای حفظ قرآن در مساجد و انجمن‌های خیریه برگزار می‌شود. در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا و پیامدهای آن به ویژه بسته‌ شدن مساجد، تعداد این کلاس‌ها کاهش یافته و برنامه‌های دینی و اسلامی بیشتر به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

کودکان و نوجوانان فلسطینی در حفظ قرآن زبانزدند و به ویژه امسال از قرنطینه کرونا بهترین استفاده را برده‌ و توانسته‌اند قرآن را در مدت کوتاهی به طور کامل حفظ کنند. در حالی که در شرایط عادی این کار ممکن است بیش از ۲ سال به طول بینجامد.

تقوی ظاهر، دختر 15 ساله فلسطینی از شهر نابلس در کرانه باختری قدس اشغالی، بعد از گذشت 6 ماه از قرنطینه خانگی، موفق به حفظ کل قرآن کریم شد.  

موفقیت این دختر فلسطینی با واکنش‌های خوب بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در فلسطین مواجه شد و بسیاری از سایت‌های خبری فلسطینی نیز از اینکه تقوی توانسته در طول 6 ماه با بهره‌گیری از قرنطینه خانگی کل قرآن را حفظ کند، آن را عملی ستودنی دانسته و به او و خانواده‌اش تبریک گفته و برایش سلامتی آرزو کردند.

انتهای پیام
captcha