کنفرانس بین‌المللی بررسی نسخه‌های خطی قرآن در عراق برگزار شد + عکس
کد خبر: 3941666
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶

کنفرانس بین‌المللی بررسی نسخه‌های خطی قرآن در عراق برگزار شد + عکس

کنفرانس بین‌المللی «سلامت متن قرآن در مصحف‌های خطی» با مشارکت پژوهشگران متخصص قرآنی از پنج کشور، به صورت مجازی از سوی آستان مقدس علوی برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دارالقرآن آستان علوی، «احمد النجفی» رئیس مرکز دارالقرآن آستان مقدس علوی درباره برگزاری این کنفرانس توضیح داد: به خواست خدا، کنفرانس علمی بین‌المللی با عنوان «سلامت متن قرآن در مصحف‌های خطی» روز چهارشنبه (26 آذرماه) با مشارکت پژوهشگران کشورهای مختلف به صورت مجازی آغاز به کار کرد و پنجشنبه (27 آذرماه) به کار خود پایان خواهد داد.
 
وی افزود: در این کنفرانس پژوهشگرانی چون دکتر محمد علی عطفای، از دانشگاه القرویین مراکش، دکتر سمیح احمد خالد عثامنه، رئیس کمیته بازبینی مصحف‌ها از اردن، دکتر ایاد سالم السامرائی، رئیس دانشکده تربیت دانشگاه سامرا، دکتر حمیدرضا مستفید، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی از جمهوری اسلامی ایران، دکتر میخائیل مارکس، از آکادمی برلین براندنبورگ آلمان و علی الصفار از آستان مقدس عباسی سخنرانی می‌کنند.
 
به گفته النجفی، در روز اول این کنفرانس مجازی، پس از قرائت آیاتی از قرآن مجید، دکتر محمد علی عطفای سخنرانی خود را با عنوان «طبقه‌بندی مصحف‌ها در زمینه میزان قابلیت اطمینان و ترجیح آن» ارائه کرد و پس از آن، دکتر سمیح احمد خالد عثامنه با موضوع «نص شریف قرآن؛ از صدور تا سطور» سخنرانی کرد.
 
نخستین روز برگزاری این کنفرانس با سخنرانی دکتر ایاد سالم السامرائی با موضوع «حفاظت از متن قرآن در نسخه‌های خطی قرآنی موجود در دانشگاه لیدن» به پایان رسید.
 
انتهای پیام
captcha