حماس: مسیحیان در قلب جامعه مسلمان فلسطین جای دارند
کد خبر: 3942267
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

حماس: مسیحیان در قلب جامعه مسلمان فلسطین جای دارند

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تأکید کرد: ما به روابط تاریخی میان مسلمانان و مسیحیان فلسطین افتخار کرده و همه با هم در سرزمین «فلسطین» زندگی می‌کنیم؛ چرا که مسیحیان در قلب ملت فلسطین جای دارند.

به گزارش ایکنا به نقل از PDN، فوزی برهوم، سخنگوی حماس شامگاه شنبه، 29 آذر در سخنانی با بیان اینکه مسلمانان و مسیحیان فلسطین زندگی مسالمت‌آمیزی با یکدیگر دارند، گفت: ملت فلسطین دارای یک تاریخ و تمدن بوده و همه ما به طور مساوی در این سرزمین مقدس ریشه داریم و در طول سال‌ها همه با هم علیه اشغالگران صهیونیست جنگیده‌ایم.
 
سخنگوی حماس تأکید کرد: فلسطین از آنِ همه فلسطینیان است و دشمن ما یکی است. آرمان فلسطین نیز آرمان همه ماست و برای همه انسان‌ها چه عرب، چه مسلمان و چه مسیحی باقی خواهد ماند.
 
گفتنی است، بخشنامه داخلی وزارت اوقاف و امور دینی نوار غزه درباره برگزاری جشن‌های کریسمس و میلاد حضرت مسیح(ع) در فلسطین، واکنش‌های بسیاری از سوی گروه‌های فلسطینی و سایر شهروندان در پی داشته است.
 
وزارت اوقاف در بخشنامه داخلی خود تأکید کرده است که برگزاری مراسم کریسمس و اعیاد مسیحی در پایان سال جاری و آغاز سال نوی میلادی باید محدود شود. 
انتهای پیام
captcha