مسجد «الله شکور» نخجوان را بشناسیم
کد خبر: 3943987
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵

مسجد «الله شکور» نخجوان را بشناسیم

مسجد «الله شکور» در منطقه‌ای مرتفع با چشم‌انداز زیبا از روستای «دیرنیس» در منطقه «اردوباد» نخجوان واقع شده است، این مسجد ۴ دسامبر ۲۰۱۹ در جمهوری خودمختار نخجوان افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از وابسته فرهنگی کنسولگری کشورمان در نخجوان، این مسجد به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده، رئیس اداره مسلمانان قفقاز و به پاس قدردانی از چهلمین سالگرد فعالیت‌های شیخ الاسلام به نام ایشان نام گذاری و در مورخ ۴ دسامبر ۲۰۱۹  در جمهوری خودمختار نخجوان افتتاح شد.

این مسجد واقع در منطقه‌ای مرتفع با چشم‌انداز زیبا از روستای دیرنیس در منطقه اردوباد، شامل یک مناره در پشت سالن، اتاق‎هایی در سمت راست، چپ و عقب است. مسجد به ابعاد ۱۵ در ۱۴ متر، ۲۱۰ متر مساحت دارد.

 مسجد ساخته شده دارای یک مناره و یک گنبد است. گنبد مسجد به سبک معماری نخجوان و شرقی ساخته شده، مناره دارای ۱۹.۶ متر ارتفاع و ۲ متر قطر است.

محوطه سازی گسترده‌ای در این مسجد انجام و سیستم‎های روشنایی و آبیاری نصب و سیستم گرمایشی نیز فراهم شده است. مسجد دارای نمازخانه مجزا برای زنان و مردان است. همچنین فضایی نیز برای دفتر اختصاص داده شده است.

در حین ساخت و ساز این مسجد، یک جاده آسفالته جدید به طول ۵۵۰ متر برای دسترسی آسان به مسجد احداث شده همچنین یک پل ساخته و  یک کانال آب ۱۱۰ متری بتونی برای آب رسانی کشیده شده است. در حیاط مسجد نیز مکانی برای وضو گرفتن دیده می‌شود.

انتهای پیام
captcha