آمریکا شهیدان سلیمانی و ابومهدی را سد نفوذناپذیر در برابر گسترش تروریسم در منطقه می‌دانست
کد خبر: 3944038
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۶
علمای حوزه علمیه نجف اشرف:

آمریکا شهیدان سلیمانی و ابومهدی را سد نفوذناپذیر در برابر گسترش تروریسم در منطقه می‌دانست

علمای حوزه علمیه نجف اشرف با صدور بیانیه‌ای با بیان اینکه آمریکایی‌ها شهیدان سلیمانی و ابومهدی را سد نفوذناپذیر در برابر گسترش تروریسم در منطقه می‌دانستند، گفتند که صیانت از دستاوردهای این دو شهید در حمایت از الحشد الشعبی است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری العالم عربی، جمعی از طلاب و علمای حوزه علمیه نجف اشرف در عراق با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند که فرماندهان شهید سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» سد نفوذناپذیری در برابر گسترش تروریست‌ها در منطقه بودند.

در بیانیه این علما به مناسبت نخستین سالروز شهادت این دو فرمانده شهید آمده است: این روزها نخستین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان است، حادثه‌ای که دولت تروریسم آمریکا آن را مرتکب شد و وجدان بشریت و آزادگان جهان را به درد آورد.

در این بیانیه آمده است: به این مناسبت باید چند مسئله را یادآور شویم، نخست اینکه آمریکا و  رئیس جمهور آن در حالی این عمل خائنانه را انجام دادند که می‌دانستنداین فرماندهان شهید، سد نفوذناپذیری در برابر گسترش تروریست‌ها در منطقه هستند؛ اما آمریکا به دنبال ثبات در منطقه و به خصوص عراق نیست.

این بیانیه افزود: دولت آمریکا می‌داند که شکوفایی عراق و توسعه آن نقش خرابکارانه آن در عراق را کم می‌کند، از همین رو باید هر چه سریع‌تر مصوبه پارلمان عراق در اخراج نظامیان آمریکایی از عراق اجرا شود؛ زیرا یک سال گذشته و اتفاقی نیفتاده است.

بر اساس این بیانیه، مسئله دوم اینکه فرماندهان شهید، همان گونه که مرجع عالیقدر دینی فرمودند، قهرمانان جبهه‌های پیروزی بوده‌اند، لذا همگان به اندازه مسئولیت خود باید از این قهرمانان میدان‌های پیروزی تجلیل کنند و آنها را به بهترین حالت ممکن مورد تکریم و احترام قرار دهند.. باید  از خط مشی آنها صیانت کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: اینجاست که نقش آموزش مهم می‌شود تا داستان دلاورمردی آنها در جریان نبردها در کتاب‌های درسی گنجانده شود؛ کما اینکه وزارت خانه فرهنگ و شبکه‌های اطلاع رسانی و غیر آن هم برای روشن کردن واقعیت نبردها و پیروزی‌ها مسئول هستند. همان گونه که مرجع عالیقدر دینی عراق گفت که نقش بی نظیر شهید سلیمانی در سال‌های جنگ با عناصر داعش در عراق و سختی‌های بسیاری را که در این راه تحمل کرد، قابل فراموش شدن نیست.

در این بیانیه آمده است: مسئله سوم اینکه ما یاد این فرماندهان شهید را زنده نگاه می‌داریم. باید توجه کنیم عراقی که هزاران شهید و زخمی در نبرد با تروریسم تقدیم کرده است، هرگز عرصه پیاده شدن نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست، کسانی که می‌خواهند عراق و آستان‌های مقدس و دیگر مقدسات آن به یک کشور ضعیف، سرسپرده و آسیب پذیر از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تبدیل شود.

در پایان این بیانیه آمده است: از همین رو باید از دستاوردهای پیروزی صیانت کرد. باید پشتوانه الحشد الشعبی بود و از آن صیانت کرد، زیرا الحشد الشعبی، پرچم در حال اهتزاز و سوپاپ اطمینان برای وحدت عراق و استقلال آن باقی خواهد ماند.

انتهای پیام
captcha