به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انتشارات مدرسه؛ کتاب «سواد خبری» نوشته سیدغلامرضا فلسفی و مریم سلیمی است که در چهار بخش و در ۱۲۴ صفحه طراحی شده است. برخی از مفاهیم اساسی انتخابشده این کتاب عبارت از سواد، خبر، گزارش، عناصر خبری، اعتبار خبر، شفافیت خبر و ... است.
در مقدمه این کتاب آمده است: امروزه افراد با دسترسی به اینترنت هم مصرفکننده و هم تولیدکننده خبر محسوب میشوند، تولید و نشر بیش ازحد اطلاعات و اخبار با توجه به این که نظارتی بر آنها نیست به معضلی نگرانکننده تبدیل شده است. این نگرانی زمانی افزایش مییابد که بدانیم کودکان و نوجوانان از طریق رسانههای اجتماعی خبر کسب میکنند؛ که این نشان از اهمیت رسانههای نوین و تأثیر آنها بر مخاطبان بهویژه نسل جدید دارد. از آنجا که آموختن سواد نوین با نام سواد خبری برای شهروندان در این دوره ضروری است. انتشارات مدرسه با چاپ کتاب «سواد خبری» در حوزه علوم ارتباطات و رسانه سعی در توانمندسازی افراد در سنجش صحت اخبار دریافتی دارد.
مطالعه این اثر به عموم مخاطبان به ویژه دانشآموزان و دبیران دوره متوسطه، دانشجویان همچنین فعالان حوزه علوم ارتباطات، روابط عمومی و رسانه پیشنهاد میشود.
کتاب «سواد خبری» در فروشگاههای سراسر کشور و همچنین در فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه در دسترس مخاطبان قرار دارد.
انتهای پیام