ائتلاف فتح عراق: یاد آیت‌الله مصباح در ضمیر اهل معرفت زنده باقی خواهد ماند
کد خبر: 3944964
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

ائتلاف فتح عراق: یاد آیت‌الله مصباح در ضمیر اهل معرفت زنده باقی خواهد ماند

ائتلاف فتح عراق در پیامی به مناسبت درگذشت عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، وی را فیلسوف و اندیشمندی اخلاق‌گرا خواند که یاد و خاطره‌اش در ذهن اهل معرفت و اخلاق باقی خواهد ماند.

به گزارش ایکنا به نقل از سومریه نیوز، ائتلاف فتح عراق در بیانیه‌ای به مناسبت ارتحال آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی اعلام کرد: ما درگذشت آیت‌الله شیخ محمدتقی مصباح یزدی را که پس از سپری کردن عمری طولانی در راه اجتهاد و در مقام یک فیلسوف، متفکر و مبتکر در مسائل فلسفه معاصر اسلامی درگذشت، به رهبر انقلاب اسلامی، ملت ایران و حوزه‌های علمیه تسلیت عرض می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: او از فقهایی بود که با دقت فراوان و با معرفت و سلوک اجتماعی خود، روشنفکرانه زندگی می‌کرد زیرا هدف او عملی ساختن آموزه‌های اسلام بدون هیچ محدودیتی در زبان، ملی‌گرایی یا موانع دیگر بود. همانطور که به اندیشه اسلامی به عنوان پروژه‌ای برای ایجاد یک دولت متمدن در دوران مدرن نگاه می‌کرد.

این ائتلاف در بیانیه خود تأکید کرد: با فقدان وی، جهان اسلام عالمی ارزشمند و مسلمانان، اندیشمند و فیلسوفی بزرگ را از دست دادند. اما كتاب‌های متنوع و مختلف وی، تأثیر نیک و ثمربخش خود را در صحرای لم یزرع اندیشه كه امروز جهان دچار آن است، بر جای می‌گذارد.

در پایان این بیانیه آمده است: آیت‌‌الله یزدی که مجامع علمی و فکری ایران او را از دست داده است، به عنوان یک فقیه، متفکر، مفسر و یک استاد بزرگ، در وجدان اهل دانش، اخلاق و اهل سلوک متمدنانه و فلسفه زنده خواهد ماند زیرا حیات بزرگان، به معرفت، اجتهاد و تلاش آنان در راه تحصیل علم و اخلاص نسبت به خدای تعالی وابسته است.

انتهای پیام
captcha