فیلم | ترور سردار سلیمانی جنایتی بین‌المللی و ناقض حقوق بشر بود
کد خبر: 3945087
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
رئیس انجمن حقوق بشر بحرین:

فیلم | ترور سردار سلیمانی جنایتی بین‌المللی و ناقض حقوق بشر بود

باقر درویش، رئیس انجمن حقوق بشر بحرین ترور سردار سلیمانی و نایب رئیس الحشد الشعبی را جنایتی بین‌المللی و ناقض حقوق بشر توصیف و تأکید کرد: این ترور حکومتی با اهداف سیاسی خاص و به فجیع‌ترین شکل ممکن انجام گرفت.

ترور حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس  نقض قوانین بین المللی حقوق بشر

به گزارش ایکنا، باقر درویش، رئیس انجمن حقوق بشر بحرین به مناسبت نخستین سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران پیامی تصویری به ایکنا ارسال کرد که ترجمه آن بدین شرح است:

«شکی نیست جنایتی که در حق سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، نایب‌رئیس الحشد الشعبی صورت گرفت، جنایتی خارج از چارچوب قانون و حقوق بشر بود. جنایت در حق این شخصیت‌ها و همراهان آن‌ها که در حال انجام مأموریتی رسمی و مهم بودند، در حقیقت نقض حاکمیت عراق و همچنین تخطی از منشور سازمان ملل متحد است که قوانین دیپلماسی را تنظیم می‌کند.

علاوه بر این، واضح بود که گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص انجام تروری خارج از قانون، توصیفی بسیار دقیق ارائه داده و آن اینکه ارتکاب چنین جنایت‌های فجیعی با اهداف سیاسی خاصی انجام شده و حتی روش انجام این جنایت که عاملان آن به شیوه‌ای عامدانه به انجام چنین جنایت وحشتناکی اقدام کردند، نیز روشی زشت و هولناک بود.

این جنایت همچنین مؤکد این نکته است که پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق نیز برای تجاوز و انجام اقدامات ناقض حقوق بشر مورد استفاده قرار گرفتند. علاوه بر آن همین مسئله نمایانگر نقض حقوق بشر بین‌الملل بوده و نشان می‌دهد که تروری حکومتی و سازمان‌یافته در حق شخصیت‌هایی انجام شده است که مدت طولانی برای مقابله با افراطی‌گری و گروهک‌های ترویستی به‌ویژه تکفیری‌های داعش و غیر آن مشغول مبارزه بودند».

انتهای پیام
captcha