آیت‌الله مصباح یزدی؛ نظریه‌پرداز هوشمند
کد خبر: 3945112
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

آیت‌الله مصباح یزدی؛ نظریه‌پرداز هوشمند

آیت‌الله مصباح یزدی دارای ویژگی‌های شخصیتی فراوانی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی او را به عنوان مطهری زمان خطاب می‌کردند و بعضی از مسئولان هم از او به‌عنوان نظریه‌پرداز هوشمند نام می‌بردند.

به گزارش ایکنا، شبکه خبری تهران نیوز نوشت: پیش از ظهر امروز در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام، مراسم وداع با پیکر عالم ربانی آیت‌الله مصباح یزدی برگزار شد. در این مراسم شخصیت‌های سیاسی و لشکری حضور داشتند و خبرنگار تهران نیوز با برخی از آنها در راستای تبیین شخصیت آیت‌الله مصباح یزدی گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌خوانید.

آقاتهرانی: فکر و مکتب آیت‌الله مصباح یزدی زنده است

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: حضرت آیت‌الله مصباح یزدی واقعاً یگانه دوران بود و از جامعیت بالایی برخوردار بودند و الحمدالله توانسته‌اند شاگردان بسیاری را تربیت کنند و فکر و مکتب ایشان زنده خواهد ماند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد: آیت‌الله مصباح یزدی یک نظریه‌پرداز هوشمند بود

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه حضرت آیت‌الله مصباح یزدی یک نظریه‌پرداز هوشمند بود، اظهار داشت: ایشان انسانی بابصیرت و متفکر برجسته جهان اسلام و تربیت‌یافته مدرسه قرآن و عترت بودند.

او افزود: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی با کولباری از دانش و معرفت، عمری را در راه دفاع از مبانی اندیشه ناب دینی و تبیین نقطه‌های ابهام سپری کردند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ایشان در برابر حرکت‌های انحرافی که با مبانی دینی زاویه داشت با جسارت و بنیه ارزشمند علمی خویش می‌ایستادند و از بُن دندان به انقلاب اسلامی، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی باور داشتند و در راه حمایت از انقلاب و حرکت ملت بزرگ اسلام عمر خود را سپری کردند.

حجت‌الاسلام عراقی: حتی مخالفان مواضع آیت‌الله مصباح یزدی در اخلاص او شک نداشتند

حجت‌الاسلام والمسین محمود محمدی عراقی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: حدود ۶۰ سال است که در محضر آیت‌الله مصباح یزدی شاگردی کردم و در این مدت رفتاری جز تقوا، اخلاص و جهاد در راه خدا از ایشان ندیدم.

وی ادامه داد: آیت‌الله مصباح یزدی مرد خدا و مرد بندگی خدا بود و در خصوص آنچه که بین خود و خدایش تشخیص می‌داد هیچ ملاحظه‌ای نداشت. و بسیاری از افرادی که نسبت به مواضع ایشان مشکل داشتند، حتی در اخلاص او شک و تردیدی به خود راه نمی‌دادند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم بیان داشت: هرچند آیت‌الله مصباح یزدی که رهبر انقلاب او را مطهری زمان توصیف می‌کردند، از میان ما رفت، اما خوشبختانه آثار ایشان، بسیار پربار و مفید و فراوان است و بیش از ۱۰۰ جلد کتاب از او تاکنون به چاپ رسیده است و در بیشتر معارف قرآنی و اسلامی دارای آثار برجسته و غنی هستند و امیدوارم که نسل فعلی و نسل آینده با وساطت رسانه‌های مؤمن و انقلابی حداکثر استفاده را ببرند.

انتهای پیام
captcha