برگزاری راهپیمایی یادبود شهدای مقاومت در بغداد + فیلم
کد خبر: 3945369
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
تازه‌ترین رویدادهای عراق در گرامیداشت فرماندهان پیروزی /

برگزاری راهپیمایی یادبود شهدای مقاومت در بغداد + فیلم

اهالی پایتخت عراق صبح امروز، 14 دی، در بزرگداشت یاد فرماندهان پیروزی و شهدای مقاومت، شهیدان سلیمانی و المهندس، راهپیمایی کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم عربی، مردم بغداد صبح امروز یکشنبه، با تجمع در میدان التحریر این شهر تظاهرات خود را برای بزرگداشت یاد شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس آغاز کردند.
 
در قطعه فیلمی که از این راهپیمایی منتشر شده است، اقشار مختلف مردم و طرفداران الحشد الشعبی عراق شعار «نه، نه، به آمریکا ... نه، نه، به اسرائیل» سر می‌دهند.
 
پل جمهوریت که به منطقه سبز بغداد منتهی می‌شود، نیز شاهد راهپیمایی گسترده اهالی این منطقه در بزرگداشت یاد شهدای مقاومت بود. در میان جمعیت، گروه‌هایی از استان کرکوک نیز دیده می‌شدند.
 
 
تأکید رئیس الحشد الشعبی بر ادامه راه شهدای مقاومت

از سوی دیگر، پایگاه خبری المعلومه اعلام کرد: «فالح الفیاض» رئیس الحشد الشعبی عراق بامداد امروز طی سخنانی در محل ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، بر ادامه راه شهدای مقاومت تأکید کرد.
 
الفیاض گفت: ابومهدی المهندس، مهندس بسیج مردمی بود و این سازمان را تأسیس، اداره و رهبری کرد و ما هر روز شهید المهندس را یاد و هر ساعت نبود او را احساس می‌کنیم.
 
او با بیان اینکه الحشد الشعبی حافظ همه ارزش‌های والا است، افزود: در مکانی شرف حضور داریم که خون رهبران راه پیروزی، حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس ریخته و بدنشان در راه خدا تکه تکه شد.
 
فالح الفیاض تأکید کرد که اولین معنای خون‌خواهی از رهبران مقاومت و این دو شهید بزرگوار این است که با آنان تجدید پیمان و خود را خالص کنیم.
 
وی تأکید کرد که الحشد الشعبی یک امت است و این امت همواره به خون‌های پاک ریخته شده وفادار است.
 
گفتنی است، فرودگاه بغداد و محل شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، شب گذشته تا ساعاتی از بامداد محل حضور خیل عظیم مردم عراق بود.
 
نماینده پارلمان عراق: دولت سریعاً نتایج تحقیقات ترور شهدای مقاومت را اعلام کند
 
در همین راستا، منصور البعیجی، نماینده پارلمان عراق در نخستین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، طی بیانیه‌ای از دولت این کشور و طرف‌های مسئول خواست تا نتایج تحقیقات درباره حمله به فرماندهان مقاومت در فرودگاه بغداد را اعلام کنند.
 
وی در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، اعلام کرد: نخستین سالروز حمله به فرماندهان پیروزی باید با معرفی و شناسایی تمام عاملان این جنایت و عدم تن دادن به فشارهای آمریکایی یا غیره برای تعلل در اعلام نتایج تحقیقات در این خصوص همراه باشد.
 
این نماینده عراقی افزود: هدف قرار دادن فرماندهان پیروزی خسران بزرگ و جبران‌ناپذیری است و نمی‌توان نقش بزرگ و مهم این شهدا در نبرد با داعش آمریکایی را نادیده گرفت. اگر این فرماندهان و فرزندان مقاومت از سازمان الحشد الشعبی و سایر نیروهای امنیتی نبودند، تروریست‌های داعش به کل منطقه حمله کرده بودند.
 
البعیجی در ادامه افزود: دولت عراق باید مصوبه پارلمان در اخراج نیروهای خارجی را اجرا کند و با هیچ‌کس ـ هرکه می‌خواهد باشد ـ بر سر این مسئله تعارف نکند. ما به اخراج این نیروها رأی دادیم زیرا اخراج آنها حداقل واکنش به جنایت حمله تروریستی آنها است؛ دیگر جایی برای باقی ماندن آنها در سرزمینمان به هر بهانه و دلیلی نیست.
 
مسئله اخراج نظامیان آمریکا از عراق درست پس از آن مطرح شد که نظامیان تروریست‌ آمریکا سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید المهندس، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی را در خاک عراق به شهادت رساندند.
 
پارلمان عراق پس از این اقدام تروریست‌های آمریکا، در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۹۸ مصوبه اخراج نظامیان آمریکا را از خاک این کشور تصویب کرد؛ اما همچنان نیروهای آمریکا در خاک عراق حضور دارند.
انتهای پیام
captcha