صدور فتوای تحریم همه‌جانبه اسرائیل از سوی اتحادیه جهانی علمای مسلمان
کد خبر: 3945415
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱

 صدور فتوای تحریم همه‌جانبه اسرائیل از سوی اتحادیه جهانی علمای مسلمان

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در فتوایی اعلام کرد: تحریم رژیم صهیونیستی تا زمان عقب‌نشینی کامل این رژیم اشغالگر از تمام سرزمین‌های اشغالی فلسطین واجب است.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه‌ای که در صفحه رسمی خود در فیسبوک منتشر کرد و از سوی احمد الریسونی، رئیس اتحادیه علمای مسلمان و علی محی‌الدین قره‌داغی، دبیر کل آن امضا شده است، بر لزوم تحریم همه‌جانبه رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: فتوای ما در خصوص رژیم اشغالگر اسرائیل و کالاها و محصولات این رژیم است، زیرا اراضی و خانه‌های ما را اشغال کرده و به برادرانمان و خانه‌های آنها در فلسطین و جولان سوریه حمله کرده و آنها را به اسارت و اشغال درآورده است و همچنان مسجدالاقصی را در تصرف دارد.

در ادامه آمده است: جلوگیری از تجاوز، اخراج متجاوزان از سرزمین‌های اشغالی و مقاومت در برابر آنها با تمام ابزار مشروع یک وظیفه شرعی و ضرورتی بشردوستانه است و فطرت‌های پاک، مقاومت آنها با تمام ابزار مشروع را به رسمیت می‌شناسد و قوانین‌ بین‌المللی، قطعنامه‌های سازمان ملل، معاهدات بین‌المللی و قانون اساسی کشورها آن را تصریح کرده‌اند.

در این بیانیه به برخی اسناد قانونی از جمله ماده ۴۲ لایحه دادگاه لاهه در ۱۹۰۷ اشاره شده که طبق آن زمانی که یک کشور تحت تصرف ارتش دشمن باشد اشغال‌شده به حساب می‌آید. 
انتهای پیام
captcha