درخواست حماس برای گفت‌وگوهای منطقه‌ای و حل اختلافات کشورهای عربی
کد خبر: 3945812
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

درخواست حماس برای گفت‌وگوهای منطقه‌ای و حل اختلافات کشورهای عربی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) ضمن استقبال از توافق قطر و عربستان در بازگشایی مرزهای دو کشور خواستار برگزاری گفت‌وگوهای منطقه‌ای برای پایان دادن به اختلافات موجود میان همه کشورهای عربی و اسلامی منطقه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از قدس پرس، جنبش حماس شامگاه دوشنبه، ۱۵ دی، به دنبال اعلام توافق قطر و عربستان برای بازگشایی مرزهای دریایی و زمینی دو کشور، در بیانیه‌ای از این اقدام استقبال کرد.
 
حماس در بیانیه خود ابراز امیدواری کرد که بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس به طور کامل برطرف شود و وحدت و همبستگی به این کشورها بازگردد چرا که وحدت میان همه کشورهای عربی که آرزوی ماست را در پی خواهد داشت.
 
جنبش حماس همچنین خواستار برگزاری گفت‌وگوهای منطقه‌ای برای پایان دادن به اختلافات موجود میان همه کشورهای عربی و اسلامی منطقه شد.
 
این جنبش در بیانیه خود آرزو کرد که سال 2021 میلادی، سال تحقق وحدت ملی فلسطین باشد و در این دوره حساس کنونی وحدت میان ملت‌ها و دولت‌ها را به دنبال داشته باشد.
 
گفتنی است، نشست سران شورای همکاری خلیج فارس به دنبال بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس که از سال 2017 تا کنون پابرجاست، امروز سه‌شنبه برگزار می‌شود.
 
از 5 ژوئن 2017 میلادی کشورهای عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر، کشور قطر را به بهانه اینکه حامی تروریسم است، از راه‌های زمینی، هوایی و دریایی مورد محاصره قرار دادند. این درحالی است که دوحه اتهام مذکور را نپذیرفته و اعلام کرده است که برای دستیابی به حاکمیت و استقلال خود تلاش خواهد کرد.
انتهای پیام
captcha