حضور میدانی حاج قاسم به جبهه‌های مقاومت سامان داد / اسرائیل؛ سردمدار توطئه غربی آمریکایی
کد خبر: 3945998
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
در گفت‌وگوی وبیناری «سردار سلیمانی و انسجام مقاومت» بیان شد:

حضور میدانی حاج قاسم به جبهه‌های مقاومت سامان داد / اسرائیل؛ سردمدار توطئه غربی آمریکایی

کارشناسان عراقی و لبنانی در گفت‌وگوی وبیناری «سردار سلیمانی و انسجام مقاومت» تأکید کردند: مستشاران ایرانی برای مقابله با داعش به موقع وارد میدان شدند و توانستند اتاق‌های عملیاتی برای مقابله با تکفیری‌ها تشکیل دهند. در پی این حمایت‌های عظیم و ارزنده و نیز حضور میدانی حاج قاسم بود که جبهه مقاومت دوباره سامان گرفت و بساط تروریست‌های داعش از عراق برچیده شد.

مصاحبه  پرونده جنایت ترور سردار سلیمانی

به گزارش ایکنا، سردار سپهبد قاسم سلیمانی به عنوان برجسته‌ترین فرمانده مقاومت منطقه، پررنگ‌ترین نقش را در استحکام، انسجام و تثبیت این محور داشته و همه اعضای آن را علیه دشمن متحد و هماهنگ کرد. حاج قاسم که کار خود را به عنوان یک نیروی داوطلب بسیجی از جبهه‌های مقاومت در مقابل ارتش صدام آغاز کرده بود، نه تنها مدافع تمامیت ارضی و امنیت ایران بود، بلکه از تمامیت ارضی همسایگان نیز دفاع می‌کرد. با شهادت سردار سلیمانی نه تنها مسیر او بسته نشد، بلکه محور مقاومت در مقابل داعش و افراط‌گرایی تقویت و نقشه شوم آمریکا برای تغییر مرزهای جغرافیایی و سرنگونی کشورهای مستقل، خنثی و اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی از منطقه تسریع شد. در همین رابطه خبرگزاری ایکنا به مناسبت سالروز شهادت سردار دل‌ها در بستر فضای مجازی گفت‌وگویی را با عنوان «سردار سلیمانی و انسجام مقاومت» با حضور محمد محیی،‌ سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق و احسان عطایا، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان انجام داد که بدین شرح است:

فقط جمهوری اسلامی ایران بود که ندای عراق را لبیک گفت

محمد محیی،‌ سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در این گفت‌وگو شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را عنصری مهم در نابودی داعش در عراق و سوریه دانست و در خصوص نقش محوری او بیان کرد: قاسم سلیمانی نقش بزرگی در دفاع از عراق و سوریه و تمام ملت‌های اسلامی که مورد هجوم استکبار جهانی قرار گرفتند، داشت. سردار سلیمانی از همان نخستین ساعات هجوم داعش به عراق نقشی محوری و رهبری در هدایت توانایی‌های رزمی داشت و همانطور که می‌دانید عراق از مرحله سخت و بحرانی عبور کرده است.

وی با بیان اینکه عراق با توطئه‌ای حکومتی علیه خود مواجه شده بود که به دنبال آن، ارتش از هم پاشیده شد، تصریح کرد: این یک عقب‌نشینی واضح بود که در نتیجه آن بخش‌های زیادی از عراق به اشغال داعش درآمد و می‌توان گفت این اشغالگری‌ها، نتیجه تنش بین برخی طرف‌های داخلی، منطقه‌ای و حکومتی بود چرا که گروه‌های تروریستی با فرصت‌طلبی توانستند به خاک عراق پیشروی کنند و آن را به اشغال در آوردند و نظام جمعیتی و معادله سیاسی آن را تغییر دهند.

آماده //پنج شنبه // حضور میدانی حاج قاسم به جبهه‌های مقاومت سامان داد / خون شهدا به بار خواهد نشست

محمد محیی افزود: عراق در این حالت تنها مانده بود و از همسایگان و دیگر کشورها مخصوصاً آمریکا که با عراق توافق‌نامه دفاع استراتژیک امضا کرده بود، درخواست کمک کرد، آمریکا باید به عراق کمک کند اما با این وجود این درخواست را رد کرد و فقط جمهوری اسلامی ایران بود که ندای عراق را لبیک گفت و این سردار سلیمانی بود که در حضور میدانی در بغداد پیشگام بود.

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق گفت: مستشاران ایرانی برای مقابله با داعش به موقع وارد عراق شدند و توانستند اتاق‌های عملیاتی برای مقابله با تکفیری‌ها تشکیل داده و تخصص و مهارت‌های زیادی ارائه دهند و از اعضای مقاومت، الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق حمایت کنند. در پی این حمایت‌های عظیم و ارزنده و نیز حضور میدانی حاج قاسم بود که جبهه مقاومت دوباره سامان گرفت و بساط تروریست‌های داعش از عراق برچیده شد.

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق مکتب سردار سلیمانی را مدرسه مقاومت برای تمام جوانان مجاهد دانست و گفت: قطعاً شخصیت‌های بزرگی مثل حاج قاسم و ابومهدی المهندس از دهه‌های گذشته نقش بارزی ایفا کردند. حاج قاسم در جنگ تحمیلی صدام به ایران توانست اولین توطئه آمریکایی‎ها علیه ایران را به یأس بدل کند. سردار سلیمانی در تمام درگیری‌ها و حملات، مشارکتی مستمر داشت مخصوصاً زمانی که آمریکا عراق را به اشغال درآورد، حاج قاسم و ابومهدی نقش مهمی در مقاومت و مقابله با اشغالگران آمریکایی ایفا کردند.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در نبرد 2006 اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان و بعد از آن در جریان اشغال سوریه نیز نقش برجسته‌ای را ایفا کرد، گفت: از همین رو حاج قاسم در لیست اهداف ترور آمریکا قرار گرفت. سردار سلیمانی همچنین حضوری بارز و پر رنگ در مقاومت غزه علیه رژیم اشغالگر اسرائیل داشت و نقشی بزرگ در تقویت قدرت موشکی و جنگی مقاومت فلسطین ایفا کرد. سپس همانطور که گفتیم جنگ داعش شروع شد که توطئه‎‌ای بزرگ و خطرناک‌ترین فتنه‌ای بود که منطقه با آن درگیر شد و سردار سلیمانی در این مرحله خطیر وارد جبهه‌های مقابله با داعش شد و در خط مقدم این جبهه‌ها ایستاد و برای جوانان عراقی و سوری و تمام جوانان امت اسلامی که توانستند در برابر این توطئه هم در عراق و هم در سوریه مقاومت کنند، تبدیل به اسوه شجاعت و مقاومت شد به همین خاطر ابومهدی المهندس و حاج قاسم در لیست ترور دستگاه‌های امنیتی اسرائیلی آمریکایی قرار گرفتند و چندین بار نیز مورد هدف قرار گرفته بودند که عملیات ترور ناکام ماند تا اینکه لحظه دیدار با پروردگار برای هر دو نفر آنها فرا رسید و این دو فرمانده والامقام نخستین روزهای 2020 دعوت حق را لبیک گفتند.

محمد محیی در پاسخ به این سؤال که پیگیری پرونده جنایت ترور سردار سلیمانی در عراق به کجا رسیده است، پاسخ داد: قطعاً در این مسئله تمام شواهد و قرائن و نیز اعترافات خود آمریکا، نشان می‌دهد که انگشت اتهام مستقیماً به طرف آمریکا نشانه گرفته می‌شود اما بدون شک طرف‌های دیگر نیز در این ماجرا سهیم بوده‌اند؛ طرف‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و یا طرف‌هایی نیز در داخل عراق و سوریه نقش داشته‌اند که اطلاعات دقیقی از موقعیت مکانی آن دو در اختیار سرویس‌های جاسوسی آمریکا قرار داده و عملیات ترور را رقم زدند.

به کمیته تحقیق پرونده ترور فرماندهان شهید اعتماد نداریم

وی افزود: آنطور که ما از رسانه‌ها شنیده‌ایم، تحقیقات یک سال گذشته از زمان ترور تاکنون در مراحل پیشرفته‌ای ادامه دارد ولی به محققانی که در داخل عراق مشغول تحقیق هستند، اعتمادی نداریم زیرا آنها نمی‌خواهند اطلاعات دقیقی را گزارش دهند چرا که با سازمان‌های جاسوسی آمریکا در ارتباطند و ما در برابر جنایتی بزرگ در حق مقامی رسمی، سیاسی و امنیتی و همچنین در حق مهمانی مواجه هستیم که به طور رسمی وارد عراق و فرودگاه بین‌المللی بغداد شده و به شهادت رسیده و این عملیات ترور حتی با محکومیت سازمان ملل مواجه شد.

او در ادامه در توصیف ویژگی‌های شخصیتی شهید سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم ارتباطی محکم و پیوندی عمیق با انقلاب اسلامی و با امام خمینی(ره) داشت. او از تمام امت اسلام دفاع کرد و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به حق او را شهید زنده نامیدند. سردار سلیمانی به خاطر فداکاری‌های خود دارای مقام بلند مرتبه‌ای نزد خداست و برای امت اسلام الگویی کامل و جامع است. او تمام حیات خود را به دفاع از امت اسلام و مقدسات اسلامی پرداخت و به معنی واقعی کلمه شهید زنده بود.

وی افزود: حاج قاسم هر لحظه آرزوی شهادت می‌کرد و سیدحسن نصر‌الله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز این حقیقت را تأکید کرده است که او از اینکه سنش بالا رفته و جنگ با داعش پایان یافته بود و توفیق شهادت نیافته بود، ابراز ناراحتی می‌کرد. اما شهید شد و به آرزویش رسید. در حالی به شهادت رسید که به اسوه و مکتبی نمونه در فداکاری، شهادت و ولایتمداری تبدیل شد. سردار سلیمانی شخصیتی محبوب داشت و با همه مهربان بود. او با وجود حجم زیادی از کارها به درستی و با نهایت دقت و ظرافت انجام مسئولیت می‌کرد.

محمد محیی در پایان یادآور شد: در حال حاضر آمریکا که محور استکبار جهانی است خود را در برابر تنگنای بزرگی می‌بیند چراکه میلیاردها دلار برای توطئه‌هایش هزینه کرده اما با شکست مواجه شده و این شکست در نتیجه تلاش‌ها و پایداری محور مقاومت و وجود فرماندهان بزرگی مثل حاج قاسم و حاج ابومهدی المهندس و رهبری و رشادت‎های ارزنده آنها بود. رژیم صهیونیستی سعی کرده از انواع سناریوها استفاده کند زیرا از رویارویی با مقاومت بیم دارد و این نقشه مدت زیادی طراحی شده بوده اما اسرائیل با حماقت ترامپ این فرصت را مهیا دید تا طرح ترور شخصیت‌های مقاومت را اجرایی کند.

خون شهدای مقاومت به بار خواهد نشست

احسان عطایا، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان نیز در این وبینار درباره نقش سردار سلیمانی در مقابله با استعمار صهیونیستی گفت: بدون شک سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه خدمات زیادی را برای از میان برداشتن موانع آزادسازی فلسطین از سلطه اسرائیل انجام داد تا جایی که آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی در زمینه‌های زیادی حملات سخت و گسترده‌ای را علیه ایران و مقاومت وارد کرد که تحریم اقتصادی سخت علیه ایران و جنگ‌افروزی در سوریه و یمن و جنگ اخیر آمریکا در عراق از جمله آن بود.

ممانعت اسرائیل از آزادسازی فلسطین و تجاوزات گسترده در این سرزمین مقدس باعث شد که سردار سلیمانی به اهداف اشغالگرانه رژیم صهیونیستی پی ببرد. اسرائیل به عنوان سردمدار نقشه جنگ غربی آمریکایی در منطقه غرب آسیا به حساب می‌آید و آمریکا با استفاده از وجود این رژیم منحوس می‌خواهد با راه انداختن جنگ و آشوب قدرت خود را در منطقه تثبیت کند تا بر امت اسلام سلطه داشته باشد.

آماده //پنج شنبه // حضور میدانی حاج قاسم به جبهه‌های مقاومت سامان داد / خون شهدا به بار خواهد نشست

وی با بیان اینکه محور عبری آمریکایی برای تضعیف مقاومت دست به کار شد و در زمینه‌های مختلف مردم فلسطین را تحت فشار قرار دادند تا مانع تجمیع نیروها و آزادسازی این سرزمین شوند، افزود: وقتی شاهد پیشروی طرح استکبار غربی و غارت ثروت‌ها و منابع منطقه شدیم، در این هنگام مقاومت نقش‌آفرینی می‌کند و سردار حاج قاسم که توانایی فهم و تشخیص اهداف طرح غربی را دارد، برای شکست آن وارد میدان عمل می‌شود تا از راه‌یابی استکبار به منطقه ممانعت کند. به همین خاطر سردار سلیمانی در هدف قراردادن مناطق خطرناک پیشرو می‌شود. احسان عطایا افزود: انقلاب اسلامی ایران از زمان تأسیس، پرچم آزادسازی فلسطین را برافراشت و خواستار رهایی از استکبار جهانی یعنی آمریکا و به تعبیری شیطان بزرگ بوده است. از این رو سردار سلیمانی امتداد انقلاب اسلامی بود که این امر با خشم و غضب آمریکا همراه شد. آنها برای رهایی از این فرمانده بزرگ دست به ترور او زدند که در پی آن رئیس جمهور آمریکا افتخار کرد که توانسته ژنرال سلیمانی را ترور کند و دائماً در تبلیغات انتخاباتی خود این موضوع را تبلیغ و ترویج می‌کرد که این مسئله می‌تواند بیانگر تأثیر شخصیت حاج قاسم در ممانعت و بازداشتن نقشه‌های آمریکایی اسرائیلی و پیشروی آنها به منطقه باشد. اخیراً دیدیم که چگونه ترامپ و رژیم صهیونیستی برای حمایت از خودشان به کشورهای عربی روی آوردند و به امضای چندین معاهده در راستای صلح بین این کشورها با رژیم صهیونیستی اقدام کردند و این نکته مؤید آن است که رژیم صهیونیستی خواستار سلطه بر کل منطقه است.

سردار سلیمانی؛ بنیانگذار خروج نیروهای آمریکایی از منطقه

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان در ادامه به بازتاب ترور سردار سلیمانی بر افکار عمومی جهان اشاره و تصریح کرد: به نظر من وقتی دنیا می‌بیند سردار سلیمانی به طرز وحشیانه، ددمنشانه و غیرانسانی ترور می‌شود، این جنایت و ظلم آمریکا در حق مردم ایران بیشتر قابل درک است، از این رو شاهد انبوهی از جمعیت برای تشییع پیکر ایشان و پویایی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی عظیم طی روزهای گذشته برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره فرماندهان شهید در اولین سالگرد شهادت ایشان بودیم.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی، بنیانگذار خروج نیروهای آمریکایی از منطقه است، تصریح کرد: آمریکا می‌خواست از طریق ترور شهید سلیمانی محور مقاومت را تضعیف کند اما این اقدام او با بازتاب‌های منفی روبه‌رو شد زیرا محور مقاومت بیش از پیش به صحنه آمد و اهمیت وجود این شخص را دریافت. همچنین سیلی سخت ایران به آمریکا از طریق ضربه به پایگاه او در عین‌الاسد حامل پیامی واضح بود و آن اینکه از این به بعد نیروهای نظامی آمریکایی هیچ جایی در منطقه ندارند و این طرحی است که نیروهای مقاومت در عراق و منطقه ادامه می‌دهند، همانگونه که مقاومت به نوبه خود در غزه علیه رژیم صهیونیستی مقابله می‌کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان فرهنگ فداکاری و ایثار را در جامعه اسلامی زنده نگه داشت، گفت: این امر قطعاً در حیطه نشر فرهنگ مقاومت صورت می‌گیرد یعنی با استفاده از ارائه الگوها و اسوه‌های مقاومت، ایثار، شجاعت مثل سردار سلیمانی و المهندس و تمام فرماندهانی که برای آزادسازی فلسطین مبارزه کردند و یا تمام فرماندهان شهید راه مقاومت چون دبیرکل پیشین حزب‌الله، سیدعباس موسوی و فتحی الشقاقی، دبیرکل جهاد اسلامی که به دست رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیدند؛ نمونه‌هایی اینچنین باید تبدیل به اسوه و الگویی برای نسل‌های آینده شوند. از این رو نقش‌آفرینی کسانی که قدرت ایده و طرح و انتقال پیام را دارند، احساس می‌شود. از همین رو بیداری ملت‌ها و فرهنگ رهایی از سلطه بسیار مهم است زیرا دشمن با نیرنگ و فریب با ما مقابله می‌کند و به دنبال ترویج اطاعت و تسلیم کردن ما در برابر طرح اسرائیلی ـ آمریکایی است. همچنین می‌توانیم در حیطه سیاسی و رسانه‌ای، هنری، ادبی و در تمام سطوح، روح و تصویری واضح از مفهوم مقاومت و نیروهای مقاوم را نشان دهیم. باید این اسطوره‌های فرماندهی را به مردم منطقه و ملت‌های آزاده جهان و نسل‌های آینده به شکل واضح و شفاف معرفی کنیم تا در راه آزادسازی فلسطین و استمرار روحیه انقلابی همواره الگو باشند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان در ادامه مکتب سردار سلیمانی را یک دانشگاه توصیف کرد و گفت: در هر جنبه‌ای از شخصیت سردار سلیمانی که تحقیق و تفحص کنیم،  او را ممتاز و نمونه می‌یابیم. حاج قاسم به ویژگی‌های نادری متمایز می‌شود که همه آن صفات در یک شخص جمع نمی‌شود یعنی از طرفی او شجاع، مرد میدان و مبارزه و در عین حال مهربان و عاطفی و از طرفی انسانی متفکر و ایده‌پرداز بود که با نهایت دقت انجام وظیفه می‌کرد. سردار سلیمانی هیچ وقت معنی خستگی را نمی‌فهمید، مردی بود که سراسر زندگی‌اش را در میدان‌های نبرد سپری کرد. این شخصیت در بعد فردی و در سطح فرماندهی دارای ویژگی‌های برجسته‌ای است.

احسان عطایا در ادامه گفت: می‌خواهم به بعد مهمی از شخصیت شهید سلیمانی اشاره کنم و آن اینکه او توانست آمریکا را به زانو درآورد و توطئه آمریکا را چه در سوریه، چه در عراق و چه در غزه شکست دهد و توانست قدرت مبارزه را به غزه ببخشد و غزه امروز شاهد حمایت سردار سلیمانی به عنوان نماینده ایران و به عنوان فرمانده نیروی سپاه قدس است. او خدمات زیادی را برای پیروزی غزه در مقابله با رژیم صهیونیستی تقدیم کرد و مانع از امتداد دامنه اراضی اشغالی شد.

وی در پایان گفت: ترامپ خواست به شکل گسترده نقشه مقاومت را در هم بکوبد و مقاومت را در لبنان، غزه و سوریه شکست دهد. وقتی که ترامپ با وجود تسلیحات گسترده‌اش در یمن و عراق شکست خورد و هنگامی که در محقق ساختن دستاوردهایش در یمن و سوریه ناکام ماند و از طرفی هنگامی که رژیم صهیونیستی از رویارویی مستقیم در غزه و لبنان عاجز ماند، آمریکا طرح ترور را اجرایی کرد. بیشتر از یکبار شاهد این امر بوده‌ایم از این رو وقتی که ترامپ اقدام به ترور سردار سلیمانی کرد، گمان کرد که مقاومت را شکست داده و از مقاومت انتقام گرفته است. اما امروز می‌بینیم که محور مقاومت مقتدرتر و مصمم‌تر از گذشته عمل می‌کند و توطئه آمریکا به‌ زودی شکست خواهد خورد. ترامپ با ترور شهید سلیمانی نتوانست اهدافش را محقق کند و خواهیم دید که به برکت خون سردار سلیمانی چگونه نیروهای امنیتی آمریکا از عراق اخراج خواهند شد و خون ریخته شده شهدای مقاومت همچون درختی سبز به بار خواهد نشست.

گفت‌و‌گو: طیبه امامقلی

انتهای پیام
captcha