تجلیل از رتبه‌های نخست هشتمین جشنواره الحافظون و رونمایی از 2 اثر جدید گروه محمد رسول الله
کد خبر: 3946090
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
طی مراسم اختتامیه انجام گرفت؛

تجلیل از رتبه‌های نخست هشتمین جشنواره الحافظون و رونمایی از 2 اثر جدید گروه محمد رسول الله

آیین اختتامیه هشتمین جشنواره الحافظون، یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی، به دلیل شرایط کرونایی کشور با حضور حداقلی و تجلیل از رتبه‌های نخست هر رشته برگزار شد.

فوری///تجلیل از رتبه‌های نخست هشتمین جشنواره الحافظون و رونمایی از 2 اثر جدید گروه محمد رسول اللهبه گزارش ایکنا، آیین اختتامیه هشتمین جشنواره الحافظون، جشنواره تخصصی حفظ قرآن کریم بسیج تهران بزرگ، یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی، 17 دی‌ماه با حضور حداقلی و برترین‌های این دوره از جشنواره در سالن شهید رشادی حسینیه حضرت زهرا(س) برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن از سوی باقری، قاری ممتاز کشورمان آغاز شد و سپس سرود ملی کشورمان پخش شد، در ادامه مهدی صفری، کارشناس مجری شبکه قرآن و معارف سیما به اجرای برنامه پرداخت و سپس کلیپی از روند برگزاری این جشنواره به سمع و نظر حاضران رسید.

ارائه گزارش از رشته‌ها و مقاطع سنی هشتمین جشنواره الحافظون از سوی مهدی محرم‌زاده، دبیر این جشنواره از دیگر بخش‌های آیین اختتامیه بود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره الحافظون ویژه حافظان قرآن است، گفت: امسال به دلیل شرایط پیش آمده از کرونا، این دوره به صورت کتبی (مرحله نخست)و مجازی و زنده(مرحله نهایی) برگزار شد.

محرم‌‌زاده با بیان اینکه این جشنواره در سه مقطع سنی تا هفت سال، 8 تا 16 سال و بالای 17 سال برگزار شد، افزود: نونهالان تا مقطع سنی در رشته های حفظ 20 سوره، یک، سه و پنج جز باهم رقابت کردند. البته مرحله مقدماتی رشته‌های حفظ 20 جزء و یک جزء، 24 آبان‌ماه به صورت کتبی برگزار شد و برگزیدگان با نفرات برتر رشته حفظ سه و پنج جزء این مقطع سنی در مرحله نهایی، طی سوم آذرماه باهم به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: مقاطع سنی 8 تا 16 سال و بالای 17 سال در مرحله مقدماتی در رشته‌های حفظ 1، 3، 5، 10، 15 و 20 جزء باهم رقابت کردند و از هر رشته 20 نفر به مرحله نهایی این مقاطع راه پیدا کردند.

محرم‌زاده با اشاره به تیم داوری این دوره، بیان کرد: در بخش بانوان زهرا صریحی‌نژاد، فاطمه شیرازی و آقایی قضاوت را عهده‌دار شدند و در بخش آقایان داوری با امیر آقایی، محمدحسین سعیدیان و بهروز یاریگل همراه بود.

سپس بخشی از فایل‌های ارسالی برای دو پویش برای شهدا(با محوریت سوره کوثر) و سردار سلیمانی که از سوی این سازمان راه‌اندازی شد، پخش شد.

بخش دیگر این آیین اختتامیه رونمایی از دو اثر جدید گروه بین‌المللی محمد رسول الله(ص) بود. این گروه دو قطعه را اجرا کرد، یکی همخوانی بخشی از سوره مبارکه ابراهیم و دیگری با عنوان «اقتدار موشکی» بود.

رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ به سخنرانی پرداخت و گفت: مهد قرآن‌ها، مکتب‌خانه‌ها، واحدهای قرآنی و آموزش مناطق، نهضت قرآن‌آموزی و کارگاه‌ها و محافل و بیش از 40 مرکز تخصصی قرآن و... بخشی از فعالیت‌های قرآنی این سازمان است.

وی با تأکید بر اینکه باید با الهام از آیات الهی راه خود را بشناسیم و راه را گم نکنیم، افزود: قرآن، هادی، بصیر و نور است و هر فردی به هر نسبتی با این کتاب الهی آشنا باشد، از آن بهره‌مند خواهد شد و از نورانیت، بصیرت و تشخیص حق و باطل بهره می‌برند.

فوری///تجلیل از رتبه‌های نخست هشتمین جشنواره الحافظون و رونمایی از 2 اثر جدید گروه محمد رسول اللهقربانی با تأکید بر اینکه هدف از قرار گرفتن در راه قرآن، قرار گرفتن در مسیر تربیت الهی است، اضافه کرد: یکی از الگوهای عملی قرآن، سردار سلیمانی است. ایشان نه تنها در گفتار و تلاوت اهل قرآن بودند بلکه در عمل، رفتار نیز براساس آموزه های قرآنی عمل می‌کردند.

وی به بیان خاطره خانواده سردار شهید سلیمانی از ایشان و همراهی دائمی قرآن جیبی و استفاده از هر فرصت برای قرائت این مصحف شریف و ارتباط دائمی و روزانه با قرآن، اشاره کرد و گفت: شاید آیات زیادی به ذهن شما حافظان هست که مصداق آن شهید سلیمانی است و ایشان به معنای واقعی کلمه سردار قرآنی بودن، است. بنابراین تمام همراهی با قرآن برای رسیدن به زندگی سعادتمند و زندگی توأم با آموزه‌های قرآنی است.

قربانی ادامه داد: همدردی با مردم، خشوع، تواضع، حضورشان همراه با سایر همرزمان در خط مقدم و...از جمله خصوصیت بارز شهید سلیمانی بود. امیدوارم تمام فعالیت‌ها از لحاظ قرائت و حفظ، مقدمه عمل واقعی و خالصانه به آیات قرآن باشد که قطعا شما حافظان حامل و عامل به قرآن هستید.
وی با اشاره به گزارشی از هشتمین جشنواره الحافظون، اظهار کرد: بیش از دو هزار و 500 نفر در این جشنواره شرکت کردند. با توجه به اینکه 23 ناحیه این سازمان نتوانستند این جشنواره را به صورت مستقل برگزار کنند، بلکه امسال جشنواره به صورت متمرکز (با تبلیغات در مهرماه) در سه مقطع سنی طی دو مرحله مقدماتی و نهایی در آبان ماه و آذر برگزار شد و به اذعان داوران این مسابقات در سطح خوبی برپا شد.

قربانی ادامه داد: امیدواریم با ریشه‌کنی ویروس کرونا، به برگزاری حضوری مسابقات و کلاس‌ها برسیم.

حسن ختام اجرای خواهران و برادران بختیاری به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی و تحلیل از نفرات اول هر رشته در هر مقطع با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد و هدایای سایر برگزیدگان برایشان ارسال خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha