لغو پروازهای کراچی در پی اعتراضات به قتل معدنچیان شیعه
کد خبر: 3946347
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲

لغو پروازهای کراچی در پی اعتراضات به قتل معدنچیان شیعه

با توجه به ادامه اعتراضات اعضای اقلیت شیعه پاکستان پس از کشته شدن 11 معدنچی به وسیله تروریست‌های داعش، امروز پنجشنبه پروازها در کراچی تا حدودی متوقف و تردد در جاده‌های این شهر با مشکل مواجه شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الشروق، اعتراضات به قتل فجیع 11 کارگر شیعی پاکستان امروز پنجشنبه، 18 دی ماه برای چندمین روز متوالی ادامه داشت.

دامنه این تظاهرات از کویته به شهر «کراچی» پاکستان و چند شهر دیگر گسترش یافت و باعث لغو پروازها و ترافیک جاده‌ای شد.

یکی از مسئولان شرکت هواپیمایی داخلی پاکستان گفت که با توجه به ادامه روند اعتراضات، امکان لغو یا تأخیر بیشتر پروازها وجود دارد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان دیروز در پی گسترش دامنه اعتراضات شیعیان هزاره به قتل وحشیانه 11 کارگر معدنچی، متعهد شد که از شیعیان این کشور در برابر حملات تروریستی حمایت کند.

عمران خان در صفحه توئیتر خود ضمن اعلام حمایت خود از شیعیان پاکستانی نوشت: «برای جلوگیری از چنین حملاتی در آینده، تدابیری را اتخاذ خواهیم کرد».

این توئیت عمران خان ساعاتی پس از درخواست خانواده‌ها و بستگان معدنچیان قربانی از نخست وزیر برای حضور در جمع معترضان منتشر شده است.

به نوشته رسانه‌های پاکستانی، نزدیکان معدنچیان قربانی در حمله تروریستی داعش به تازگی اعلام کردند که تا زمانی که نخست ‌وزیر پاکستان در کویته و میان متحصنان حاضر نشود، تحصن ادامه خواهد یافت.

منابع خبری پاکستان همچنین گزارش دادند که ادامه تحصن شیعیان هزاره در اعتراض به قتل فجیع ۱۱ معدنچی شیعه و گسترش دامنه اعتراضات باعث شد تا نخست وزیر این کشور سفر به کویته را در دستور کار خود قرار دهد.

رهبران شیعی و مقامات بلندپایه این کشور نیز خواستار شناسایی عوامل ربایش و قتل این تعداد از معدنچیان شیعه در منطقه مچ واقع در ایالت بلوچستان (حومه کویته) و مجازات فوری آنها شدند.

علامه جعفری، رهبر شیعیان پاکستان در پی این اقدام فجیع، از دولت این کشور خواست تا با عوامل اصلی این اقدام تروریستی و موج جدید تحرکات عناصر تکفیری قاطعانه برخورد کند.

عمران‌ خان روز دوشنبه نیز در پیامی، قتل ۱۱ معدنچی در ایالت بلوچستان را قویاً محکوم کرد و از نهادهای امنیتی خواست تا از تمام ظرفیت‌های خود برای شناسایی عوامل این اقدام تروریستی و سپردن آنان به دست عدالت استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha