نمایان شدن نشانه های افول آمریکا / ظلم ماندگار نیست
کد خبر: 3946424
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد:

نمایان شدن نشانه های افول آمریکا / ظلم ماندگار نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به ظلم و ستم آمریکا با به یغمابردن ثروت کشورها گفت: این روزها در کنگره آمریکا نشانه های افول قدرت استکبار جهانی را مشاهده می‌کنیم.

ارسالی// نمایان شدن نشانه های افول آمریکا/ ظلم ماندگار نیستبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه مردم خرم‌آباد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان که در مصلی الغدیر برگزار شد، با دعوت همگان به تقوا و خویشتن داری، اظهارکرد: انسان دارای پوشش ظاهری و باطنی است و لباس پوشش ظاهری است که اگر مرتب و تمیز باشد برای انسان هم زینت است.

وی با ذکر این مطلب که پوشش باطنی انسان، تقوا و پرهیزکاری است، افزود: مفسران تقوا را در یک معنا داشتن فرزند نیک و داشتن صفات نیک، تفسیر می‌کنند از جهت دیگر خداوند متعال در آیه دوم سوره بقره، قرآن را مایه هدایت بشر بیان کرده است.

شاهرخی با یادآوری این مطلب که تقوا در یک تقسیم بندی به تقوای فردی و اجتماعی تقسیم می‌شود، گفت: در قرآن کریم آمده است که اگر مردم یک شهر ایمان و تقوا داشته باشند برکات بر تمام مردم آن شهر نازل می‌شود، به معنای دیگر بین تقوا و گشایش اقتصادی رابطه وجود دارد به طوری‌که اگر تقوای دست جمعی باشد، گشایش از زمین و آسمان در قالب برکات و نعمت‌های فراوان بر آنان نازل می‌شود از طرفی اصرار بر گناه دست جمعی، عذاب الهی را به دنبال دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه امروز سرنوشت آمریکا به عنوان یک کشور بی‌تقوا را می‌بینیم، گفت: آمریکا با فروش اسلحه، ثروت کشورها را به یغما می‌برد و سرانجام آنان را در حمله مردم به کنگره آمریکا مشاهده کردیم.

وی به شرایط این روزهای آمریکا اشاره کرد و با اشاره به نمایان شدن نشانه‌های افول قدرت آمریکا، گفت: در هیچ برهه‌ای از روزگار ظلم و ستم ماندگار نبوده است.

امام جمعه مردم خرم‌آباد با گرامی‌داشت دهه بصیرت و ولایت از ۹ دی تا ۱۹ دی، روز قیام مردم قم علیه رژیم پهلوی، گفت: حرکت ۱۹ دی مردم قم در تاریخ انقلاب ماندگار است چراکه این حرکت برای اسلام و معیارهای الهی بود اما لازمه حرکت در مسیر الهی، داشتن بصیرت است چراکه انسان بصیر مسیر حق را از باطل تشخیص می‌دهد

وی جمهوری اسلامی را در خدمت مردم بودن زیر پرچم اسلام معنا کرد و با اشاره به این‌که سردار سلیمانی به دنبال اقتدار انقلاب و اسلام بود، خاطرنشان کرد: وظیفه ما دفاع از کشور در بیرون از مرزها است. ما اصرار نداریم آمریکا به برجام برگردد، اگر تحریم برداشته نشود برجام معنا ندارد چون ما به تعهدات خود عمل کردیم اما آنان به تعهدات عمل نکردند.

شاهرخی، زمان شناسی را ویژگی انسان‌های با بصیرت دانست و با اشاره به اینکه مردم لرستان از صبحدم انقلاب در تقابل با ضدانقلاب بودند و علاوه بر ایجاد امنیت در استان بسیاری از توطئه‌های منافقان را نقش بر آب کردند، گفت: انسان با بصیرت با پیروی از ولایت و رهبری جامع الشرایط، با بینش قوی، مسیرهای انحرافی و زاویه‌‌دار را می‌شناسد.

امام جمعه مردم خرم‌آباد با اشاره به اینکه ایران قدرت موشکی خود را به رخ جهانیان کشاند، گفت: بزرگترین رزمایش پهبادی یا پرنده‌های هدایت پذیر در ایران برگزار می‌شود و امروز کشور، جز قدرت‌های برتر جهان در حوزه پهبادی است.

شاهرخی با یادآوری این مطلب که اقتصاد مردم را نباید به دست افراد سیاست‌باز بسپاریم بر لزوم پرهیز از واگذاری فعالیت‌های اقتصادی به افراد فاقد تعهد و دانایی، تاکید کرد و گفت: اقتصاد را به دست افراد جهادی داده و سیاست بازی را به آن راه ندهیم بلکه مدل جهادی را در اقتصاد اجرایی کنیم.

انتهای پیام
captcha