استقبال شهروندان سودانی از شب‌های قرآنی در مساجد
کد خبر: 3946499
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

استقبال شهروندان سودانی از شب‌های قرآنی در مساجد

استقبال بی‌نظیر شهروندان خارطوم، پایتخت سودان از مراسم شب‌های قرآنی در مساجد، یک تاجر سودانی را بر آن داشت تا تمام هزینه‌های مربوط به برپایی این مراسم را تقبل کند.

استقبال شهروندان سودانی از شب‌های قرآنی در مساجد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری النیلین، شب‌های معنوی «محافل انس با قرآن کریم» که در این ایام در برخی از مساجد خارطوم، پایتخت سودان برگزار می‌شود با مشارکت گسترده شهروندان روبه‌رو شده است به‌گونه‌ای که جمعی از حافظان قرآن در آن به تلاوت می‌پردازند و حضار از کودک تا جوان و سالخورده در فضایی روحانی و دلنشین با استماع به آن، بهره می‌برند.

احمد علی عبدالرحمن، متولی مسجد عبدالرحمن بن عوف که شاهد برنامه‌های شب قرآنی است، درباره دلیل برپایی این مراسم، گفت: شیخ الزین یکی از قاریان مشهور، چند روز پیش به این مسجد آمد و پس از اقامه نماز برای نمازگزاران، شروع به قرائت قرآن کرد که با استقبال خوب اهالی محله همراه بود، به‌گونه‌ای که با وجود شرایط همه‌گیری کرونا فضای مسجد از جمعیت پر شده بود و از همین رو ایده برپایی شب‌های قرآنی برای مشتاقان جلسات استماع قرآن کریم مطرح شد.

عبدالرحمن تصریح کرد که محمود محمد محمود، یکی از تجار مشهور در خارطوم با او تماس گرفته و گفته که هر گونه هزینه برپایی مراسم شب‌های قرآنی در مساجد خارطوم را برعهده می‌گیرد و در انتهای این مراسم هم توزیع غذای گرم برای حاضران در مسجد و حتی اهالی محله‌هایی که در مساجدشان شب‌های قرآنی برپا می‌شود، انجام خواهد شد.

متولی مسجد عبدالرحمن خارطوم گفت که افراد متمکن با کمک به برپایی برنامه‌های مربوط به انس با قرآن اعم از آموزش، تلاوت و استماع قرآن در مساجد اجر اخروی نصیبشان می‌شود.

انتهای پیام
captcha