عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها شرم‌آور است
کد خبر: 3933124
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران:

عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها شرم‌آور است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: امروز شاهدیم کشورهای اسلامی بزرگی وجود دارند که چیزی در دانش دینی کم ندارند و از مؤلفه‌های حضور تمدنی برخوردارند. اما در کمال تأسف، دست به عادی‌سازی روابط با اسرائیل می‌زنند. چنین رفتارهایی در حق امت اسلامی شرم‌آور است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ستاد خبری سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در وبینار «مبانی و چالش های دینی و معنوی در مواجهه با بلایا و مصائب» گفت: متأسفانه دنیای امروز آکنده از انواع ستم‌ها، شرارت‌ها، الحاد و شرک است. جهان اسلام نیز با مشکلات بی حد و حصری رو به روست و آخرین این مشکلات، همانگونه که شاهدیم، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: نقش ما در این شرایط و برای حضور در عرصۀ تمدنی چیست؟ متأسفانه امت اسلامی فاقد چنین نقشی است. پیامبر در حالی ایفای نقش تمدنی خویش را آغاز کرد که در ابتدای دعوتش تک و تنها بود. بعد از سیزده سال نیز شمار مسلمانان بسیار کم بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تأکید کرد: امروز شاهدیم کشورهای اسلامی بزرگی وجود دارند که چیزی در دانش دینی کم ندارند و از مؤلفه‌های حضور تمدنی برخوردارند اما در کمال تأسف، دست به عادی‌سازی روابط با اسرائیل می‌زنند و در رکاب آمریکا حرکت می‌کنند، کشوری که باید آن را ابرقدرت مستکبر ظالم شرور توصیف کرد که از منظر دینی نیز گمراه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی کشورهای بزرگ مثل پادشاهی عربستان سعودی که مسجد الحرام و مسجد نبوی شریف، مکه و مدینه با آن جایگاه روحانی والا در آن جای دارند، یا سودان این کشور بزرگ اسلامی با آن همه ظرفیت بشری و اسلامی به سوی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌روند.

ابوشریف بیان داشت: چنین رفتارهایی در حق امت اسلامی شرم‌آور است. امروز امت اسلام باید در برابر تمام دنیا بایستد. این نقش محور مقاومت است. محور مقاومت باور دارد که هرچه تعداد و امکانات ما کم باشد، باز هم با اتکا به ایمان به اسلام، رسالت دینی و نقش تمدنی‌مان باید در این وادی گام نهیم.

وی اضافه کرد: ما باید دست کم در منطقه خود جایگزین تمدنی غرب و شرق باشیم. متأسفانه در این شرایط، شاهد ایفای نقش رهبری اسلام نیستیم، بلکه رهبری در دست کشورهایی است که حتی حاضر نیستند در سرزمین‌های اسلامی تابع اسلام باشند.

ابوشریف افزود: بیشتر کشورهای اسلامی سکولار هستند و نقش اسلام در آنها به جمله‌ای در قوانین اساسی‌شان محدود می‌شود که می‌گوید دین اصلی کشور یا منبع اصلی قوانین آن اسلام است. اما نه در راه اسلام و قرآن گام بر می‌دارند و نه اهداف خود را بر اساس نگاه اسلامی ترسیم می‌کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: فکر می‌کنم زمان آن رسیده است تا همه ما به عنوان امت اسلام در چارچوب یک طرح واحد، متحد و یکپارچه شویم، طرحی که هدف آن نجات امت اسلام از وضعیت کنونی‌اش و نجات همۀ بشریت باشد.

وی ادامه داد: ما امروز الحمدالله امتی بزرگ با امکانات عظیم هستیم که دینمان در سراسر جهان گسترده شده و هم‌کیشانمان در هر سرزمینی هستند. لذا ما می‌توانیم جایگزین تمدنی و صاحب طرحی اسلامی برای رهایی بخشیدن امت اسلام و جهان باشیم.
انتهای پیام
captcha