اولین اثر ملی جشنواره تلاوت‌های مجلسی تولید شد
کد خبر: 3946707
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹

اولین اثر ملی جشنواره تلاوت‌های مجلسی تولید شد

دبیر پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی با اشاره به تولید اولین اثر ملی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در قالب یک محصول چندرسانه‌ای گفت: این اثر فاخر که از سوی شرکت‌کنندگان و در شرایط حاد بیماری کرونا و در ابعاد گسترده و بعد مسافت ضبط شده است، یکی از اسناد موفقیت‌آمیز و ماندگار این دوره از جشنواره خواهد بود.

داود جعفری، دبیر پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به تولید اولین اثر ملی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در قالب یک محصول چندرسانه‌ای با عنوان «بیان وحی» گفت: خدا را شاکریم که با لطف خود موجب شد تا بتوانیم اولین مرکز مردمی باشیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در حوزه برگزاری جشنواره‌های قرآنی با همراهی نخبگان حوزه ترتیل (بعد از انتخاب شاخص‌ترین مرتلان کشور، ظرف مدت بیست روز، بعد از دومین مرحله آزمون از شرکت‌کنندگان و تا قبل از انتخاب پنج مرتل برتر جمهوری اسلامی در پانزدهمین دوره)، ترتیل کل قرآن را از مجموعه افراد فینالیست‌ تهیه، تدوین و تولید کنیم.
 
وی افزود: این اثر که از سوی شرکت‌کنندگان و در شرایط حاد بیماری کرونا و در ابعاد گسترده ضبط شده است، یکی از اسناد موفقیت‌آمیز و ماندگار این دوره از جشنواره خواهد بود که در روز اختتامیه از آن رونمایی خواهد شد.
 
جعفری تصریح کرد: معتقدیم همواره مرتلان کشور این قابلیت را دارند تا با طی یک دوره آموزشی تخصصی و کوتاه‌مدت توان تولید آثار فاخر را داشته باشند، و این کمترین ظرفیت مرتلان خوب جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی تصریح کرد: یکی از نکات مهم در بخش ترتیل جشنواره پانزدهم این است که منتخبان نهایی و پنج منتخب برتر کشور با ارائه چهل صفحه ترتیل قرآن با پارامتر‌های استاندارد و لازمه ترتیل‌خوانی در استودیو از سوی هیئت محترم داوران که همگی از خبرگان ترتیل‌خوانی کشور هستند، انتخاب و پنج نفر برتر ظرف مدت یکسال این فرصت را از طرف جشنواره خواهند داشت تا بتوانند کل قرآن را به روش ترتیل تلاوت کنند.

وی ادامه داد:‌ ما همچون تمام مسابقات می‌توانستیم هدیه‌ای بسیار ارزنده مادی برای این بخش در نظر گرفته و بالاترین سقف ممکن را برای نفرات برگزیده تخصیص دهیم، اما قطعاً هیچ تأثیر اجتماعی بعد از آن به‌وجود نمی‌آمد، لذا تصمیم گرفتیم تا با این روش تولیدات مهم و ارزشمند را حمایت کنیم تا اثرات معنوی و جریان‌ساز در کشور نهادینه شود.
 
جعفری گفت: امیدواریم دستگاه‌های دولتی در این اقدام به ما بپیوندند و این روش را در امور خود لحاظ کنند. قطعا این دوره ترتیل از حیث فنی در این مدت زمان کم دارای نواقص فنی و علمی خواهد بود، اما حتماً بیشترین ایجاد انگیزه و امیدواری در جامعه قاریان و مرتلان را فراهم خواهد آورد.
اولین اثر ملی جشنواره تلاوت‌های مجلسی تولید شد
انتهای پیام
captcha