هشدار درباره فرهنگ‌سازی صهیونیست‌ها برای مشروعیت بخشیدن به اشغالگری
کد خبر: 3946714
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

هشدار درباره فرهنگ‌سازی صهیونیست‌ها برای مشروعیت بخشیدن به اشغالگری

وزارت فرهنگ فلسطین نسبت به فعالیت‌های فرهنگی صهیونیست‌ها برای مشروعیت بخشیدن به اشغالگری و توسعه شهرک‌های صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، وزارت فرهنگ فلسطین ضمن ارائه گزارشی اعلام کرد که صهیونیست‌ها در حال سرمایه‌گذاری برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری و قدس اشغالی هستند تا به این شهرک‌ها مشروعیت بخشیده و آنها را توسعه دهند.

این وزارتخانه افزود که صهیونیست‌ها از فرهنگ برای تحریک به قتل و کشتار فلسطینیان و توجیه جنایات خود و تقویت انگیزه شهرک‌نشینان استفاده می‌کنند.

این بیانیه می‌افزاید: شهرک‌نشینان صهیونیست به دنبال تشویق به زندگی کردن در شهرک‌ها و به‌کارگیری تمام فرصت‌های ممکن برای ترغیب دیگران به بازدید از این شهرک‌ها هستند، تا به عنوان یک محل عادی با آنها برخورد شود.

وزارت فرهنگ فلسطین در پایان خواستار اقدام فوری جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از این فرهنگ‌سازی صهیونیست‌ها و جرم دانستن این اقدامات شد.

رژیم صهیونیستی تلاش کرده است که با ساخت شهرک‌های صهیونیستی در بیش از ۶۰ درصد زمین‌های فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی، از ساخت و ساز فلسطینیان در این مناطق جلوگیری کند. این اقدام با انتقادات گسترده فلسطینیان و کشورهای بین‌المللی روبه‌رو شده است.

وزارت امور شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی هفته گذشته ۶ میلیون دلار برای فعالیت‌های فرهنگی شهرک‌نشینان صهیونیست سرمایه‌گذاری کرد.

این درحالی است که مصوبات شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد تأکید دارند که شهرک‌های ساخته شده در زمین‌های اشغال شده فلسطینیان غیرقانونی است و جنایت جنگی محسوب می‌شود.
انتهای پیام
captcha