تصمیم دولت ترامپ علیه انصارالله رسوایی سیاسی است
کد خبر: 3947273
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
انجمن علمای یمن:

تصمیم دولت ترامپ علیه انصارالله رسوایی سیاسی است

انجمن علمای یمن ضمن محکوم کردن تصمیم دولت آمریکا مبنی بر تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله، تأکید کرد که این اقدام یک رسوایی سیاسی برای دولت ترامپ است.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره نت، انجمن علمای یمن در بیانیه‌ای در واکنش به تروریستی خواندن انصارالله تأکید کرد: صدور چنین حکم ظالمانه‌ای یک رسوایی سیاسی و اقدامی جنون‌آمیز است که برای رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا و دولتش عواقبی در پی خواهد داشت.
 
این انجمن تأکید کرد: چنین تصمیمی جز بر عزم و ارائه ملت یمن در مبارزه با خطرات و چالش‌ها و جلوگیری از سلطه آمریکا نخواهد افزود و موجب می‌شود که ملت یمن در کنار رهبر انقلاب خود و فرماندهان انصارالله ایستاده و انگیزه بیشتری برای تشکیل یک قدرت نیرومند جهت حضور در جبهه‌ها داشته باشند.
 
علمای یمن در این بیانیه تأکید کردند که آمریکا خود، تروریسم است چرا که از زمان تأسیس شوم آن که بر پایه تروریسم، وحشی‌گری و کشتار بوده، اقدامات تروریستی، خشونت‌آمیز و وحشی‌گرانه‌ای علیه مردم خود مرتکب می‌شود.
 
در این بیانیه اشاره شده است: استقبال دولت سفیرها و هتل‌ها [دولت مستعفی یمن] از این تصمیم و خوشحال شدن رهبران آنها از تصمیم آمریکا، دلیلی جدید و اذعانی مسلم بر دست‌نشاندگی و وفاداری آنها به آمریکاست.
 
این بیانیه می‌افزاید: بزرگترین و خطرناک‌ترین تهدید برای امنیت ملی جهانی و اسلامی و همچنین دریانوردی بین‌المللی، خود آمریکاست که برای توجیه سیاست‌های خصمانه خود و اجرای برنامه‌های توسعه‌طلبانه‌اش، هنر بهانه‌تراشی و توجیه آوردن را خوب یاد گرفته است.
 
انجمن علمای یمن تأکید کرد: ایالات متحده آمریکا و هر کشوری که از تصمیم آن استقبال کرده و به آن تبریک گفته است، باید مراقب پیامدهای اخلاقی، سیاسی، تاریخی، نظامی، امنیتی و اقتصادی این تصمیم نیز باشند.
انتهای پیام
captcha