سازمان ملل: یمن با وخیم‌ترین بحران انسانی جهان روبه‌روست
کد خبر: 3947331
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

سازمان ملل: یمن با وخیم‌ترین بحران انسانی جهان روبه‌روست

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد: نزدیک به 80 درصد از جمعیت یمن به کمک و حمایت بشردوستانه نیاز دارند و بیش از 13 میلیون نفر در معرض خطر مرگ و گرسنگی هستند که این بدترین بحران انسانی جهان است.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، ونسا هوگوینین (Vanessa Huguenin)، از سخنگویان دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل در مصاحبه‌ای  با اشاره به نتایج یک تحقیق تازه گفت: به طور کلی 13.5 میلیون نفر در یمن در حال حاضر در معرض خطر گرسنگی، مرگ یا در تلاش برای تهیه مواد غذایی کافی برای تأمین غذای خانواده‌های خود هستند.
 
در این نظرسنجی که از سوی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(FAO) انجام شده گفته شده است كه این تعداد تا ژوئن 2021 ممكن است 3 میلیون نفر افزایش یابد، که در این صورت بیش از نیمی از كشور ممكن است در گرسنگی حاد باشند.
 
وی افزود: جلوگیری از قحطی در حال حاضر اولویت اصلی است. هر کس باید هر کاری از دستش بر می‌آید، انجام دهد تا جلوی قحطی در یمن گرفته شود. ما می‌دانیم که چگونه جلوی قحطی در یمن را بگیریم زیرا این کار را دو سال پیش که جهان تصمیم گرفت کمک کند، انجام دادیم.
 
وی ادامه داد: این امر به نجات میلیون‌ها نفر از جمله ده‌ها هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه شدید کمک می‌کند. 
 
از سوی دیگر کرونا یک بار اضافی بر روی سیستم بهداشتی شکننده این کشور است که فقط 50 درصد از امکانات آن کار می‌کنند. این امر مردم را از پیگیری درمان سایر بیماری‌های کشنده دلسرد کرده است.
 
سخنگوی اداره امور بشردوستانه سازمان ملل افزود: بحران یمن به یک راه حل سیاسی نیاز دارد.
 
انتهای پیام
captcha