دیدار هیئت آیسسکو از شهر تازه آزاد شده آغدام در جمهوری آذربایجان
کد خبر: 3947467
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

دیدار هیئت آیسسکو از شهر تازه آزاد شده آغدام در جمهوری آذربایجان

هیئتی از سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی(آيسسكو) از آثار تاریخی و فرهنگی شهر تازه آزاد شده آغدام در جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از ترند، در چارچوب بازدید از سرزمین‌های تازه آزاد شده جمهوری آذربایجان از سلطه ارمنستان، هیئتی به سرپرستی سلیم بن محمد المالک، مدیر کل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی (ISESCO)  از منطقه آغدام بازدید کردند.
 
اعضای این هیئت برای اولین بار از مسجد تاریخی آغدام که در قرن نوزدهم بنا شده و مانند سایر بناهای تاریخی، پس از تسلط ارتش ارمنستان تخریب شده است، بازدید کردند.
 
آنها سپس از ویرانه‌های تئاتر آغدام و موزه نان بازدید کرده و همچنین از نمایشگاهی از تصاویر منطقه قبل از اشغال و عکس‌های بناهای تاریخی دیدن کردند.
 
پس از آن، سلیم بن محمد المالک، مدیرکل آیسسکو و انار کریموف، وزیر فرهنگ آذربایجان به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند. در این بازدید، جمعی از مقامات فرهنگی آذربایجان از جمله 
 اوکتای گوربانوف، نماینده دائمی آذربایجان در آیسسکو، این هیئت را همراهی کردند.
 
آغدام یکی از هفت منطقه ناگورنو قره‌باغ است که در اوایل دهه ۱۹۹۰ از سوی نیروهای ارمنستان اشغال شد. در ۱۱ نوامبر (۲۱ آبان)، نیروهای آذربایجان پس از پایان درگیری‌های شدید با ارمنستان ضمن اعلام توافق آتش‌بس با میانجیگری روسیه، این منطقه را بازپس گرفتند.
انتهای پیام
captcha